ترکیه عضویت در اتحادیه اروپا را هم به همه‌پرسی می گذارد

4:21 - 29 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۹۸۳۲
اردوغان مدعی شد: اروپایی ها به قول هایی که به ترکیه داده اند، عمل کنند چرا که با حمایت مالی و تسلیحاتی مخفیانه از گروه های تروریستی علیه ترکیه هرگز موفق نخواهند شد.
به گزارش گروه بین‌الملل ،رجب طیب اردوغان رئیس‌ جمهوری ترکیه اعلام کرد که کشورهای اروپایی ترکیه را به مدت 54 سال است که معطل پذیرش و عضویت در اتحادیه اروپا کرده اند و ممکن است برای تعیین تکلیف این امر نیز همه پرسی برگزار شود.

 اردوغان، روز دوشنبه در اجتماع مردمی در مقابل مجتمع کاخ ریاست جمهوری در آنکارا افزود: 54 سال ما را دم در اتحادیه اروپا معطل کرده اند و پس از مشورت به آرای مردمی مراجعه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: انگلستان که بنیان گذار اتحادیه اروپا بود٬ از این اتحادیه جدا شد و نروژ هم جدا شد چرا که مردم این 2 کشور در این زمینه تصمیم گرفتند و ما هم هر چه لازم باشد، به مردم ارائه می کنیم و مردم تصمیم می گیرند و ما هم آن را اجرا خواهیم کرد.

وی مدعی شد: اروپایی ها به قول هایی که به ترکیه داده اند، عمل کنند چرا که با حمایت مالی و تسلیحاتی مخفیانه از گروه های تروریستی علیه ترکیه هرگز موفق نخواهند شد.

اردوغان اظهار کرد: کسانی که دشمنی خود نسبت به ترکیه را با حمایت از گروه های تروریستی در سوریه به طور علنی اعلام می کنند، این را بدانند که ترکیه به هیچ قیمتی، هرگز اجازه حضور یک گروه تروریستی در نزدیک مرز‌های خود را نخواهد داد.

وی اضافه کرد: کسانی که فکر می کنند از طریق تروریست هایی که از آنها به عنوان سربازی استفاده می کنند، ترکیه را به زانو در می آورند، به زودی متوجه اشتباهات خود خواهند شد.
وی ادامه داد: سپر فرات، آخرین عملیات ترکیه نبود، بلکه اولین عملیات ترکیه است.
 
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *