موشک‌هایی که خاک آمریکا را نشانه گرفته‌اند+تصاویر

21:30 - 26 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۸۸۴۸
کره شمالی همزمان با یکصدو پنجمین سالگرد تولد بنیانگذار این کشور موشک بالستیک جدید رونمایی کرده است که به اذعان تحلیلگران گام مهمی در برنامه موشکی این کشور و نقش مهمی در تنش‌های ایجاد شده میان سئول و واشنگتن دارد.
به گزارش گروه بین‌الملل ، کره شمالی همزمان با یکصدو پنجمین سالگرد تولد بنیانگذار این کشور موشک بالستیک جدید رونمایی کرده است که به اذعان تحلیلگران گام مهمی در برنامه موشکی این کشور و نقش مهمی در تنش‌های ایجاد شده میان سئول و واشنگتن دارد.

پیونگ‌یانگ روز شنبه از موشک بالستیک با قابلیت شلیک از زیردریایی رونمایی کرد که به نظر می‌رسد در حالی‌که تنش‌های میان آمریکا و کره شمالی شدت گرفته است، رونمایی از این موشک تلاشی است برای دست یافتن به موشک‌های قاره پیما که قابلیت رسیدن به خاک آمریکا را دارند.

کره شمالی در مراسم رژه روز شنبه دو نوع موشک قاره‌پیمای جدید را نیز به نمایش گذاشت که بر روی موتورهای موشک‌انداز در حال حمل بودند.

آیا موشک رونمایی شده کره شمالی در خاک آمریکا فرود خواهد آمد

دیلی میل در گزارشی نوشت که اگر برنامه موشکی کره شمالی در حال پیشرفت است و موشک‌هایی با طیف موشک‌های چین را در اختیار داشته باشد می‌تواند قاره آمریکا را هدف قرار دهد اما بعید به نظر می‌رسد که کره شمالی در این مرحله قرار گرفته باشد.

روز شنبه کره شمالی از موشک جدید رونمایی کرد که قابلیت شلیک از زیردریایی را دارد و این در حالی است که تنش میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ طی هفته‌های اخیر شدت یافته و کره شمالی چندین بار به آمریکا هشدار داده است که هرگونه اقدام این کشور را پاسخ خواهد داد.

آیا موشک رونمایی شده کره شمالی در خاک آمریکا فرود خواهد آمد

دیلی‌میل در گزارش خود به نقل از «ملیسا هنهام»، از تحلیلگران یک اندیشکده مستقر در کالیفرنیا، نوشت: رونمایی جدید نشان می‌دهد که کره شمالی در حال حرکت به سمت «مفهومی جدید» از موشک‌های قاره‌پیما است.

هنهام در ادامه گفته است که این عادت کره شمالی است که حتی پیش از آزمایش و ساخت یک موشک، درباره مفاهیم جدید موشکی سخن می‌گوید و این موشک جدید نیز در مرحله طراحی قرار دارد.

آیا موشک رونمایی شده کره شمالی در خاک آمریکا فرود خواهد آمد

پایگاه خبری دیلی‌میل در ادامه نوشت: «کیم جونگ-اون» سال 2011 قدرت را در کره شمالی به دست گرفت و اعلام کرد که برنامه هسته‌ای از اولویت‌های امنیتی وی است.

در ادامه این گزارش آمده است: رونمایی از موشک جدید نشان می‌دهد که کره شمالی در حال حرکت به سمت قرار دادن کلاهک هسته‌ای بر روی موشک‌های قاره‌پیماست، هرچند که در مرحله آزمایش این موشک قرار دارد.

دیلی‌میل در ادامه افزود: کیم جونگ-اون در سخنرانی آغاز سال خود نیز اعلام کرد که کشورش در مرحله پایانی آزمایش موشک قاره پیما قرار دارد و عکس‌های ماهواره‌ای آمریکا نیز نشان می‌دهد که کره شمالی آماده انجام آزمایش موشکی جدید در هر زمانی است.

آیا موشک رونمایی شده کره شمالی در خاک آمریکا فرود خواهد آمد

گزارش دیلی‌میل در ادامه افزود: کره شمالی سال گذشته نیز دو آزمایش موشکی انجام داد که نشان می‌دهد این کشور به دانش ساخت سلاح‌های هسته‌ای با قابلیت نصب بر روی موشک‌های قاره‌پیما نزدیک شده است.

بنا به گزارش دیلی‌میل سال گذشته کره شمالی موشک دوربردی آزمایش کرد که ماهواره‌ای را در مدار زمین قرار داد که این اقدم نیز از سوی آمریکا و ژاپن و کره جنوبی ممنوع اعلام شد.

در ادامه این گزارش آمده است: موشک‌های قاره‌پیما این فرصت را در اختیار کره شمالی قرار می‌دهند تا از سامانه دفاعی برخوردار شود و این موشک‌ها پشتیبانی برای زرادخانه‌های زمینی این کشور هستند.

آیا موشک رونمایی شده کره شمالی در خاک آمریکا فرود خواهد آمد

«جاشوا پولاک» سردبیر مجله آمریکایی «پرولیفریشن ریویو» می‌گوید: رونمایی از چند موشک قاره‌پیما نشان می‌دهد که کره شمالی در دانش مستقر کردن موشک بر روی زیردریایی که غیر قابل شناسایی نیز است، پیشرفت داشته است.

پولاک در ادامه افزود: این رونمایی نشان دهنده تعهد کره شمالی به برنامه موشکی و قصد پیشرفت در این زمینه است.

آیا موشک رونمایی شده کره شمالی در خاک آمریکا فرود خواهد آمد

دیلی‌میل افزود: از دیگر تجهیزاتی که روز شنبه در پیونگ‌یانگ رونمایی شد، موشک‌اندازهای چندگانه، تانک، سلاح‌های زرهی و موشک‌هایی با سوخت جامد مخصوص نصب بر روی زیردریایی بوده است.

این پایگاه در پایان نوشت: علاوه بر این کره شمالی دارای موشک‌های میان‌برد بسیارقوی به نام «موسودان» است که قادرند پایگاه‌های آمریکا در «گوام» را هدف قرار دهند.






 









ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *