سخنگوی وزارت دفاع افغانستان: "هند" حضور نظامی در افغانستان ندارد

8:15 - 22 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۷۳۱۵
د نیوز به نقل از سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نوشت: اظهارات مقامات پاکستان مبنی بر نقش مخرب هند بی پایه بوده و هند حضور نظامی در افغانستان ندارد.
سخنگوی وزارت دفاع افغانستان: به گزارش سرویس بین الملل یک روزنامه پاکستانی در گزارشی نوشت: مقامات دفاعی افغانستان در واکنش به اظهارات مقامات پاکستان در مورد نقش مخرب هند ضمن رد آن، اعلام کردند که هند حضور نظامی در افغانستان ندارد.  
 
د نیوز به نقل از ژنرال دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع در مورد اتهامات پاکستان مبنی بر اینکه هند احساسات ضد پاکستانی را دامن می زند، نوشت: این ادعاها بی پایه بوده و هند حضور نظامی در افغانستان ندارد.
 
وی افزود: هند تنها افسران افغانستان را آموزش داده و برای آنها فرصت مطالعاتی در این کشور فراهم می‌آورد.
 
خواجه‌ محمد آصف وزیر دفاع پاکستان در این رابطه گفت: اسلام آباد در مورد افزایش روابط میان افغانستان و هند نگرانی جدی دارد. روابط خوب افغانستان و هند، حکایت از نفوذ دهلی نو بر دولت کابل دارد.  
 
هند بعد از سقوط طالبان در بازسازی افغانستان نقش عمده‌ای را داشته است و دو میلیارد دلار در زیرساختها و پروژه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده است. احداث صد سلما، ساختمان جدید مجلس افغانستان و ... از جمله پروژه‌های است که هند در افغانستان احداث کرده است.  
 
پاکستان یک سیاست هند‌محور را در قبال افغانستان به پیش می‌برد. برای اسلام‌‌آباد قابل قبول نیست که در منازعه‌ی هند و پاکستان، افغانستان جانب هند را بگیرد.  
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *