رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ثبت اسناد، حافظ اموال غیرمنقول مردم و دستگاه‌های دولتی است

14:40 - 11 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۴۱۲۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
اسدی با اشاره به قانون جامع حدنگار گفت: ثبت اسناد، حافظ امنیت اموال غیرمنقول مردم و دستگاه‌های دولتی است.
مدیرکل ثبت اسناد خراسان شمالیبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، شکوری نسب مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان شمالی با اسدی مدیرکل ثبت اسناد واملاک خراسان شمالی دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در ابتدای این دیدار اصغر اسدی مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان خراسان شمالی اظهار کرد: ثبت اسناد از حالت سنتی و انجام فرایند قدیمی و دستی فاصله گرفته و امروزه با استفاده از مکانیزم‌های الکترونیکی و فناوری‌های نوین بهترین و سریعترین خدمات را باضریب امنیت بالا که فاقد هرگونه سوءاستفاده و جعل توسط افراد فرصت طلب بوده به مردم ارائه می‌کند.

وی گفت: با استفاده از ظرفیت بانک جامع املاک کاداستر و صدور اسناد تک برگ می‌توانیم محدوده‌های املاک را با نقاط utm مشخص کنیم. 

این مقام قضایی با اشاره به قانون جامع حدنگار گفت: ثبت اسناد حافظ امنیت اموال غیرمنقول مردم  و دستگاه‌های دولتی است. 

وی با اشاره به واریز 42 درصدی درآمد این سازمان به حساب جمعیت هلال احمر گفت: اگر فعالیت ثبت در جامعه از طریق دستگاه‌های مختلف و رسانه گروهی اطلاع رسانی شود و مردم به سند مالکیت و معاملات رسمی گرایش بیشتری داشته باشند در آینده بدلیل ایجاد امنیت حقوقی و رفاه اجتماعی شاهد توسعه کشور و تحقق عدالت خواهیم بود، زیرا با خدمات ثبتی وصول درآمد حاصله از این منابع به منظور رفاه حال مردم این استان هزینه خواهد شد.

در ادامه مدیرعامل جمعیت هلال احمر این استان گفت: با تحولات ایجاد شده در ثبت اسناد و ایجاد طرح کاداستر تغییرات بنیادی در این سازمان صورت پذیرفته و اگر ادارات ودستگاه‌های دولتی در امر مستندسازی اقدام کنند دیگر شاهد اختلافات و ورود پرونده‌ها به محاکم قضایی نخواهیم بود و خیلی از مشکلات از طریق ادارات ثبت مرتفع می‌شود.







ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *