عملیات ائتلاف در غرب موصل منجر به کشته شدن غیرنظامیان شده است

13:20 - 09 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۶۶۹
یکی از فرماندهان آمریکایی حاضر در عراق روز سه‌شنبه اذعان کرد که عملیات ماه جاری ائتلاف در موصل باعث کشتار غیرنظامیان شده است.
اذعان آمریکا به کشتار غیرنظامیان در موصل
به گزارش گروه بین‌الملل ، یکی از فرماندهان آمریکایی حاضر در عراق روز سه‌شنبه اذعان کرد که عملیات ماه جاری ائتلاف در موصل باعث کشتار غیرنظامیان شده است.

این مقام پنتاگون گفته است که عملیات ائتلاف آمریکایی در ماه جاری در موصل احتمالا باعث مرگ غیر نظامیان شده است و تحقیقاتی در این زمینه در حال انجام است.

«استیو تاون‌سند» در کنفرانس خبری خود گفت: ارزیابی من این است که عملیات ائتلاف در ماه جاری باعث کشتار غیرنظامیان شده و دلیل بالا بودن آمار تلفات نیز استفاده داعش از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی است.

وی در ادامه افزود: غیرنظامیان به وسیله تروریست‌های داعش در یک نقطه جمع شده‌اند و  مسئله‌ای که من نمی‌دانم این است که چرا دشمن این اقدام را انجام داده است.

طی روزهای گذشته منابع خبری ارتش عراق اعلام کردند که عملیات ائتلاف در مناطق غربی موصل باعث کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان شده و مقامات پنتاگون نیز این خبر را تأیید کردند.

رسانه‌های محلی گزارش داند که جنگنده‌های ائتلاف در غرب موصل یک خودروی حامل مواد منفجره متعلق به گروه تروریستی داعش را هدف قرار دادند که این حمله به کشته شدن بیش از 200 غیرنظامی در منطقه منجر شد. 






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *