استعفای مقام ارشد سازمان ملل در پی تهدیدهای آمریکا و رژیم صهیونیستی

11:10 - 28 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۱۳۲۳
دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی و اجتماعی غرب آسیا سازمان ملل روز جمعه استعفای خود را اعلام کرد.
ریما خلفبه گزارش گروه بین‌الملل ، در پی فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی که منجر به لغو گزارش سازمان ملل درباره «آپارتاید» بودن رژیم صهیونیستی شد یکی از مقامات ارشد سازمان ملل استعفای خود را اعلام کرد.

بنا به گزارش رویترز، «ریما خلف» دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی و اجتماعی غرب آسیا در سازمان ملل روز جمعه استعفای خود را پس از آن اعلام کرد که «آنتونیو گوترش » دبیر کل سازمان ملل از وی خواسته بود که گزارش کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل درباره نژادپرست بودن رژیم صهیونیستی را از وب‌سایت این کمیسیون بردارد.

«ریما خلف» ضمن اعلام استعفای رسمی خود در جمع خبرنگاران روز جمعه درباره علل استعفای خود تصریح کرد که پس از گزارش کمیسیون ما درباره سیاستهای تبعیض‌امیز و نژادپرستانه اسرائیل علیه مردم فلسطین کشورهای دارای نفوذ در سازمان ملل به اعضای این کمیسیون و دبیر سازمان ملل حملات و تهدیدهای خطرناکی را شروع کردند.

«ریما خلف» در نامه استعفای خود به دبیر کل سازمان ملل نوشته که برای من جای تعجب نیست که چنین اعضایی که دولتهای آنها هیچ نوع هنجار بین‌المللی و حقوق بشری را رعایت نمی‌کنند به سیاستهای ارعاب دیگران روی بیاورند هنگامی که نمی‌توانند از اقدامات و سیاستهای غیرقانونی خود دفاع کنند.

وی ضمن تأکید بر گزارش ضد صهیونیستی کمیسیون می‌افزاید که این تنها برای جنایتکاران کاری عادی است که کسانی را تهدید کنند که در پی دفاع و پشتیابی از قربانیانشان هستند.

شبکه المیادین روز جمعه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که درپی فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی،کمیسیون اقتصادی و اجتماعی غرب آسیا در سازمان ملل (اسکوا) گزارش خود درباره آپارتاید بودن اسرائیل را پس گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *