شورای فنی بی‌تدبير و سرمربی كوچک/ پوزخند روسی به يوز ايرانی

9:36 - 27 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۱۰۲۰
شکست تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان مقابل روسیه در جام جهانی آبادان می‌تواند زنگ خطر دیگری برای کشتی فرنگی ایران باشد.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در دومین مسابقه خود مقابل تیم روسیه در مسابقات جام جهانی آبادان، شکست تلخی را متحمل شد؛ شکستی که می‌تواند زنگ خطر دیگری برای کشتی فرنگی ایران باشد. حتی استفاده از سعید عبدولی هم نتوانست مانع این شکست شود تا کوگیاشویلی، مشت‌های گره کرده خود را به حاضران در سالن مسابقات نشان دهد.
 
اشتباهات مکرر علی اشکانی، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در چینش ترکیب تیم ایران و همچنین عدم «کوچینگ» مناسب در مواقع حساس باعث شد روس‌ها خیلی راحت‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شد تیم ایران را زمین‌گیر کنند.
 
زمانی که سعید عبدولی به خاطر دو خطای شبیه به هم  از حریف روس خود عقب می‌افتد، مشخص می‌شود که اشکانی بیشتر از کشتی‌گیران، اسیر جو مسابقات شده است چرا که وظیفه او بود تا عبدولی را به آرامش دعوت کند و اجازه ندهد این کشتی‌گیر دو خطا را با فاصله زمانی کم انجام دهد اما این مربی کم‌تجربه تنها کاری که در این دقایق انجام می‌داد درخواست بازبینی فیلم بود.
 
از دیگر اشتباهات اشکانی می‌توان به عدم استفاده از امیر قاسمی منجزی و مهدی زیدوند در ترکیب اصلی تیم ایران اشاره کرد. دو کشتی‌گیری که می‌توانستند در این مسابقه حساس برای تیم ایران مثمرثمر باشند اما اشکانی ترکیبی را مقابل تیم روسیه قرار داد که از همان اول هم می‌شد باخت ایران را پیش‌بینی کرد.
 
سال پیش و در جام جهانی کشتی فرنگی که در شیراز برگزار شد، تیم ایران با اقتدار قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کرد، هر چند کسانی که این روزها از بالا بودن سطح رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی صحبت می‌کنند در آن زمان این قهرمانی را بی اهمیت تلقی می‌کردند. بدون شک مقصر اصلی شکست تیم ملی کشتی فرنگی ایران مقابل تیم روسیه، شورای فنی است؛ شورایی که تا الان هیچ سودی برای کشتی فرنگی کشورمان نداشته و برخی اعضای آن به واسطه این شورا توانسته‌اند در رسانه‌ها حضور داشته باشند و عرض اندامی کنند.
 
برخی اعضای این شورا پس از رقابت‌های جهانی اوزان غیرالمپیکی که با ناکامی فرنگی‌کاران کشورمان همراه بود از اولتیماتوم به اشکانی صحبت می‌کردند؛ اولتیماتیومی که بیشتر از هر کسی متوجه خودشان خواهد بود چون انتخاب اشکانی توسط آنها انجام گرفته بود و در حال حاضر هم آنها باید پاسخگوی این وضعیت باشند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *