گفت‌وگو|

روزبهانی: هزینه کردن در رده‌های پایه بوکس سرمایه‌گذاری است/ کاش تیم ملی به تورنمنت قزاقستان نمی‌رفت

7:45 - 24 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۸۹۳
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
روزبهانی: هزینه کردن در رده‌های پایه بوکس سرمایه‌گذاری است/ کاش تیم ملی به تورنمنت قزاقستان نمی‌رفت
ستاره سابق بوکس ایران معتقد است، پول خرج کردن برای تیم‌های پایه یک نوع سرمایه‌گذاری مفید برای بوکس خواهد بود.

احسان روزبهانی در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم‌های پایه بوکس ایران در قهرمانی آسیا اظهار داشت: بوکسور با یک مدال بزرگ و با یک باخت کوچک نمی‌شود، اما حقیقت این است که عملکرد بوکسور‌ها خوب بود و باید این نفرات را حمایت کرد تا بتوانند آینده بوکس ایران را تضمین کنند. بوکس رشته‌ای زمان بر است و باید به جوان‌تر‌ها اعتماد کرد.

وی افزود: نسل خوبی پشت سر بزرگسالان ایستاده، اما تا وقتی بوکسور‌ها میدان نبینند، به پختگی لازم نمی‌رسند و باید چندین اردوی مشترک برای آن‌ها در نظر گرفت تا رفته رفته به شرایط حضور در رینگ‌های بزرگ‌تر عادت کنند. پول خرج کردن در رده‌های پایه به نوعی سرمایه‌گذاری است تا بتوانیم تا ۱۰ سال تیم‌های قدرتمندی داشته باشیم.

*اگر چند اردوی خوب بود، نتایج بهتری در آسیا کسب می‌شد

کاپیتان سابق تیم ملی بوکس گفت: من خودم از رده‌های پایه بالا آمدم و شرایط این بچه‌ها را درک می‌کنم. آن‌ها فکر می‌کنند بوکسور‌های سایر کشور‌ها خیلی آدم‌های عجیبی هستند و نمی‌توان آن‌ها را شکست داد، اما وقتی به خودباوری می‌رسند، دیگر هیچ چیز جلودارشان نیست. هرچقدر روی تیم‌های پایه سرمایه‌گذاری کنیم به همان اندازه در آینده برای بزرگسالان برداشت خواهیم کرد.

مشاور فنی سرمربی تیم بوکس امید ادامه داد: من در تمرینات بوکسور‌های امید بودم و انگیزه آن‌ها را از نزدیک تماشا کردم. علیرضا استکی و کادرش برای این بوکسور‌ها شبانه‌روز تلاش کردند و مطمئن باشید اگر چندین اردوی خوب بود، نتایج بهتری هم کسب می‌شد. به تیم جوانان هم تبریک می‌گویم که طلای ارزشمندی کسب کردند و باعث شادی مردم شدند.

*سبک مربیان کوبایی با روش‌های ما خیلی متفاوت است

روزبهانی در پاسخ به این سوال که عملکرد تیم ملی بوکس بزرگسالان از زمان حضور مربیان کوبایی چطور بوده، گفت: بعد از رقابت‌های تایلند باید در این خصوص نظر بدهیم، چون بوکس ما از این رقابت‌ها سهمیه المپیک می‌خواهد که امیدوارم این اتفاق رخ دهد. به هر حال بوکس در کوبا جزو ورزش‌های اصلی است و مربیان این کشور هم سبک خاص خود را دارند که البته با روش‌های ما خیلی متفاوت است.

قهرمان پرافتخار بوکس در پایان خاطرنشان کرد: به نظر من نباید تیم را الان به تورنمنت قزاقستان می‌فرستادند، چون بهتر است بوکسور قبل از مسابقات اصلی سر وزن نیاید که بخواهد تحت فشار قرار بگیرد. شاید در کوبا اینطور است که خیلی به بوکسور‌ها سخت می‌گیرند، اما نمی‌دانم این سیاست روی بوکسور‌های ایران جواب می‌دهد یا نه. به هر حال باید بوکسور‌ها از نظر بدنی و ذهنی آماده رقابت بزرگی مثل گزینشی المپیک شوند تا نتایج خوبی کسب کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *