رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

85 درصد مصوبات کارگروه پیشگیری از جرم اجرایی شده است

4:12 - 05 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۰۸۲۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
جوهری گفت: در سال 95 با برگزاری هشت جلسه مصوب و یک جلسه فوق العاده با اعضای کارگروه اقدام به تصویب مصوبات اجرایی کرده که تاکنون 85% آن به مرحله اجرا درآمده است.
مهدی جوهریمهدی جوهری معاون اجتماعی دادگستری کل استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی درباره اقدامات انجام شده در مبارزه با قاچاق کالا و پیشگیری از این پدیده گفت: در خصوص پیشگیری از قاچاق کالا، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز که ریاست کارگروه پیشگیری از وقوع جرم قاچاق کالا و ارز را برعهده دارد، در سال 95 با برگزاری هشت جلسه مصوب و یک جلسه فوق العاده با اعضای کارگروه اقدام به تصویب مصوبات اجرایی کرده که تاکنون 85% آن به مرحله اجرا درآمده است.

وی گفت: در یک نگاه کلی به نشست های برگزار شده می توان دید که اعتماد دولتمردان به مدیران و مسئولان استانی در تصویب قوانین و مقررات در خور موقعیت جغرافیایی و سیاسی هر منطقه  کمک شایانی به مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته است.

این مقام قضایی اظهار کرد: البته این مساله با پشتوانه قانونی کاهش تصدی گری دولت صورت گرفته که خروجی آن تسلط و اشراف مدیران اجرایی هر استان به جرایم و تخلفات موجود ، تصمیمات گروهی و منسجم اخذ و به مرحله اجرا رسیده است.

جوهری تصریح کرد: در راستای اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی این معاونت اقدام به چاپ و انتشار تراکت های تبلیغاتی و نصب بنر با محتوی قاچاق و تاثیرات منفی آن بر چرخه اقتصاد و اشتغال نموده و با  قرار دادن در دید همگان در  معابر پر تردد شهری و مراکز خرید و تجاری ؛  اقدام به ترغیب و تشویق مردم به خرید کالای ایرانی کرده است. 

معاون  اجتماعی دادگستری البرز توضیح داد: البته در همین راستا در جلسات متعدد با اصحاب رسانه و تولید بارها تاکید بر تصویب مصوباتی در حدود و اختیارات قانونی پیشنهاد بسته های حمایتی از تولید کنندگان  اعم از کاهش مالیات ، بالا بردن کیفیت تولید و .... را پیشنهاد داده و از مبادی بالاتر مساعدت قانونی چه در عرصه قانونگذاری چه در عرصه اجرا  نسبت به تولید کننده داخلی را خواسته است. 

وی بیان کرد: در خصوص همکاری دستگاه های ذیربط می‌توان گفت همه اعضای کارگروه که در جلسه حاضر می گردند همکاری خوبی داشته و همین امر موجب بالا رفتن بازده عملکرد کارگروه و در نتیجه اقدامات مناسب سلبی و ایجابی شده است.

جوهری ادامه داد: در هشتمین جلسه کارگروه، مدیر کل گمرک استان البرز در اظهارات خود از کاهش 50% قاچاق در گمرک البرز خبر داد که نشان از همدلی مسئولین استانی دارد.

این مقام مسئول افزود: با توجه به نقش ویژه سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری از جرایم، معاونت پیشگیری از جرم دادگستری البرز با برگزاری جلسات متعدد اقدام به شناسایی و جذب افراد متعهد در ارگان‌های دولتی و معتمدین از بسیج محلات و فرهیختگان استان کرده و پس از بررسی سوابق این افراد، اقدام به اخذ گزارشات مردمی کرده است. 

وی در پایان گفت: این اقدام که با عنوان دیده‌بان پیشگیری نام گذاری شده، از ظرفیت‌های موجود در هسته های مردمی  در جهت شناسایی فروشندگان کالای قاچاق مجاز و ممنوعه استفاده کرده و توفیقاتی نیز در برداشته است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *