رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سرمایه گذاری ٢٨ میلیارد تومانی در بخش راه آهن/ سفارش بیش از ٨٠ واگن حومه ای برای سال آینده

19:37 - 23 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۰۰۰۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه پنج سال اینده حدود ٢٨ هزار میلیارد تومان فقط سرمایه گذاری در حوزه ریل صورت گرفته و تمام این برنامه ها با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ؛ عباس آخوندی وزیر راه در جمع خبرنگاران بیان كرد: امروز ١١٣ واگن افتتاح شد كه به ناوگان ریلی كشور اضافه می شود، خوشبختانه این تعداد واگن توسط چهار بنگاه غیر دولتی سرمایه گذاری شده و تماما توسط واگن سازی های ایران ساخته شده است.

وی در ادامه افزود: اكثر واگن سازی های ایران در حال فعالیت هستند و خوشحال هستیم كه شركت های واگن سازی وارد مدار تولید شده اند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح كرد: برای سال اینده میزان سفارشات بیشتر خواهد شد و فقط شركت رجا امروز اعلام كرد تعداد ٢٥٠ واگن سفارش گذاشته و بقیه شركت ها سفارش های بسیار خوبی را دریافت كردند.

آخوندی اظهار كرد: واگن سازی پارس در بخش باری و مسافری برای سال ایندع سفارشات خوبی دریافت كرده اند.

وی یاد اور شد : در بخش ریلی تلاش های زیادی صورت گرفته كه بعد از گذشت زمان در حال ثمر دادن است و در حال حاضر برای توسعه شبكه خطوط ریلی كشور و رساندن ٥ مركز استان به راه اهن خوشبختانه كارگاه ها به شدت فعال هستند و روزانه یك كیلومتر ریل گذرای در راه های كشور صورت میگیرد .

وی در این باره یاداورشد: بسته به شرایط كلی جاده ها روزانه ٤ تا ٦ كیلومتر در جاده ها ریل گذاری صورت می گیرد و یك كارگاه بزرگ ریلی در حال فعالیت است.

وزیر راه و شهرسازی تاكید كرد:در برنامه پنج سال اینده حدود ٢٨ هزار میلیارد تومان فقط سرمایه گذاری در حوزه ریل صورت گرفته و تمام این برنامه ها با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.

آخوندی ادامه داد:برای رقابت بخش ریلی با سایر بخش ها در قسمت مسافری حق دسترسی راه اهن به صفر رسیده كه ما در جهت كمك به شركت های راه اهن و حوزه بار از ٥٦ درصد به ٢٩ درصد كاهش یافته است كه این امر نیز در جهت اقتصادی شدن حوزه كار راه اهن صورت گرفته است.

وی ادامه داد: امروز دو ست كامل ریل باس قطار اتوبوسی را افتتاح كردیم كه این قطارهای بیشتر در حومه تهران است و حومه تهران گرمسار امادع افتتاح است و منتظر ازاد شدن وقت رئیس جمهور هستیم تا این پروژه را افتتاح كنیم.

وزیر راه و شهرسازی یاد اور شد:در حال توسعه شبكه حومه ای هستیم و این مر می تواند در جهت كاهش الودگی هوا و كاهش ترافیك موثر باشد و برای سال اینده بیش از ٨٠ واگن قطار حومه ای را سفارش كردیم و خوشبختانه برای ساخت ایرباس نیز شركت های داخلی ایران فعالیت می كنند و امیدواریم به هدف توسعه ریلی در كشور نزدیك تر شویم وسهم ریلی را توسعه دهیم.

وی با اشاره به كاهش زمان سفرهای ریلی گفت: در زمینه كاهش زمان سفرهای ریلی اقدامات موثری صورت گرفته ومسیر تهران مشهد دو ساعت كاهش یافته و تام قطارهای مسافری كه سرعت كمتر از ١٤٩ كیلومتر بوده از مسیر خارج كردیم تا زمان را به حداقل برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح كرد: با ایجاد خط سوم تهران گرمسار و روی خط اوردن قطارها روی ریل حومه ای برای قطارهای دور برد فرصت ایجاد میكنیم تا با سرعت بیشتری در این مسیر حركت كنند .

آخوندی یادآور شد : بعد از فعال شدن خط سوم و چهارم كرج به كاهش سرعت سفر به شمال غرب كشور كمك بسزایی می كند و خط سریع السیر تهران قم در حال اجرا است كه در جهت افزایش سرعت قدم جدیدی با ایجاد خطوط جدید بر خواهیم داشت و با توسعه سیستم های الكترونیكی نیز قدم های موثری در كاهش سرعت برداشته شده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *