اعتصاب و تظاهرات گسترده کارگران آمریکا

15:00 - 03 فروردين 1396
کد خبر: ۲۸۹۵۰۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اعتراض کارگران در آمریکا در بیش از ۲۳۰ شهر این کشور گسترده شده و بخش‌های کارگری فرودگاه‌ها، مهدکودک ها و آموزشی نیز به آنها پیوسته اند.
وضعیت حقوق بشر در آمریکابه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حقوق بشر موضوعی است که صرفا بهانه ای شده برای اعمال فشارهای سیاسی به ایران تا شاید به خیال خود از این طریق بتوانند قدری از محبوبیت ایران در منطقه بکاهند و از گسترش ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران در بین دولت‌ها و ملت‌ها جلوگیری کنند.

متاسفانه ساختارهای بین المللی حمایت از حقوق بشر و برخی کشورهای غربی که همواره خود را جزء پاسداران و مدافعان انحصاری حقوق بشر در جهان معرفی می‌کنند، در عرصه حقوق بشر رویکردی تبعیض آمیز، دوگانه، غیر مستقل و غیرمنصفانه در پیش گرفته و با عملکردی متناقض، سابقه سیاه و تلخی از خود برجای گذاشته اند.

کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل و همکاری‌های بین المللی قضایی ستاد حقوق بشر، در واکنش به انتشار گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا، ضمن محکوم کردن این اقدام، اظهار کرد: آمریکا کشور ذیصلاحی نیست که بخواهد در حوزه حقوق بشر حرف بزند و کشورهایی مثل ایران را که خود قربانی نقض حقوق بشر در اثر اقدامات این کشور و همپیمانان آن هستند، متهم به نقض حقوق بشر کند.

معاون ستاد حقوق بشر کشورمان تصریح کرد: آمریکا با نقض سیستماتیک حقوق بشر در داخل و خارج از قلمرو خود مواجه است و انتشار چنین گزارشاتی در مورد کشورهای دیگر را با هدف انحراف افکار عمومی از مشکلات حقوق بشری این کشور می‌توان ارزیابی کرد.

وی فقدان دادرسی عادلانه، شکنجه، خشونت، قتل، ناپدیدشدگی اجباری، تبعیض، نژادپرستی، اسلام ستیزی، نسل کشی، نقض گسترده حقوق زنان و کودکان و کارگران، اعمال محدودیت‌های غیرقانونی بر سر راه آزادی های مدنی و اجتماعی را بخشی از زنجیره نقض حقوق بشر از سوی آمریکا خواند که توجه جدی مکانیسم‌های بین المللی حقوق بشری را به خود می طلبد.

با توجه به جنایت‌های فراوان و اقدامات ضد حقوق بشری توسط رژیم صهیونستی، گروهک تروریستی داعش و حمایت کشورهای غربی و چند کشور دیگر از جمله عربستان درصدد هستیم تا با رویکردی واقعگرایانه و بی‌طرفانه نسبت به موضوع حقوق بشر در آمریکا، بخشی از واقعیات را از دریچه اخبار رسمی سازمانها و نهادهای مدنی فعال در حوزه حقوق بشر منعکس کنیم.

از این رو وضعیت حقوق بشر و میزان پایبندی به موازین و تعهدات حقوق بشری در آمریکا در حوزه‌های مشخصی در بخشی از سال 2014 و همچنین 2015 مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گفتنی است این اخبار  قسمت کوچکی از مهمترین موارد موضوعی نقض حقوق بشر در این کشور است. مطالبی که در این اخبار منعکس می‌شود برگرفته از کتاب وضعیت حقوق بشر در آمریکا است که توسط مرکز پایش معاونت امور بین‌الملل ستاد حقوق بشر تهیه و تدوین شده است.


اعتصاب کارکنان یک مرکز درمانی در آمریکا "استار تریبون – 93/10/13" 

کارکنان یک مرکز درمان سلامت روان در کالیفرنیا در اعتراض به کمبود نیروی انسانی و شرایط سخت کاری، اعتصاب کردند. صدها نفر از پزشکان و متخصصان این مرکز، اعتصاب یک هفته ای خود را به این منظور برگزار کردند تا از مسئولان این مرکز بخواهند شرایط کاری انان را بهبود داده و مراقبت های درمانی با کیفیت و به موقع ارائه دهند. 

"جیم کلیفورد"، عضو اتحادیه روان پزشکان و متخصصی روان درمانی، در این خصوصی گفت که برخی بیماران مجبورند به مدت دوماه منتظر بمانند تا در نهایت موفق شوند نوبت دریافت کنند و همین مسئله، فرایند بهبود بیمار را طولانی تر می کند. 

کارکنان این مرکز با پوشیدن تی شرت های قرمز رنگ که روی ان نوشته شده بود: «دستمزدهای منصفانه همین حالا»، در مقابل بسیاری از مراکز درمانی "قیصر پریمنته " در سراسر کالیفرنیا تجمع کردند. هزاران نفر از پرستاران سایر مراکز نیز در کالیفرنیا قرار است تا ۲۱ و ۲۲ ژانویه ۲۰۱۵ اعتراضی کنند. 

پرستاران می گویند مرکز درمانی قیصر، خدمات بیمارستانی را کاهش داده، پذیرش بیماران را محدود کرده و بیمارانی را که هنوز نیاز به خدمات درمانی دارند، مرخصی می کند. 

اعتصاب کارگران نفتی (بلومبرگ-93/11/20)

کارگران شرکت نفت "بریتیش پترولیوم"، در دو پالایشگاه در اوهایو دست به اعتصاب بی سابقه ای بر سر تعلیق یک هفته ای تمدید قرارداد جدید خود زدند که این اعتصاب از بعد از سال ۱۹۸۰، بی سابقه گزارش شده است. 

بر همین اساسی، اعتصاب کارگران پالایشگاه ها، ترمینال های سوخت، خطوط لوله و کارخانه های مواد شیمیایی عامل تهدید کننده ای برای مختل کردن حدود ۶۴ درصد تولیدات سوختی امریکا است. 

مقامات اتحادیههای کارگری اعتصاب کننده اعلام کرده اند که حقوق پایین و اجبار کارگران برای کار کردن بیش از حد، از اصلی ترین علل اعتصاب آنان بوده است. بسیاری از کارگران اعتصاب کننده، تهدید به اخراج شده اند.

تظاهرات گسترده کارگران "خبرگزاری فرانسه – 94/1/27" 

هزاران نفر از جمله شمار زیادی از کارگران اغذیه فروشی در نیویورک، در 94/1/25 در اعتراض به پایین بودن دستمزدهایشان اعتراض کردند. 

همچنین اعتراضی کارگران در آمریکا در بیش از ۲۳۰ شهر این کشور گسترده شده و بخش‌های کارگری فرودگاه‌ها، مهدکودک ها و آموزشی نیز به آنها پیوسته اند. برگزارکنندگان تظاهرات می‌گویند بین ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر در تظاهرات نیویورک شرکت داشتند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *