رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خشونت گسترده علیه زندانیان زن در زندان فلوریدا

21:40 - 04 فروردين 1396
کد خبر: ۲۸۹۴۹۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خانم " پیپر کرمان" با انتشار مجموعه خاطرات خود در زمان زندانی بودن در بند ویژه زنان زندان فلوریدای آمریکا، از جزئیات خشونت گسترده و سایر سوء استفاده‌ها از زنان توسط مأموران زندان پرده برداشت.
وضعیت حقوق بشر در آمریکابه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حقوق بشر موضوعی است که صرفا بهانه ای شده برای اعمال فشارهای سیاسی به ایران تا شاید به خیال خود از این طریق بتوانند قدری از محبوبیت ایران در منطقه بکاهند و از گسترش ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران در بین دولت‌ها و ملت‌ها جلوگیری کنند.

متاسفانه ساختارهای بین المللی حمایت از حقوق بشر و برخی کشورهای غربی که همواره خود را جزء پاسداران و مدافعان انحصاری حقوق بشر در جهان معرفی می‌کنند، در عرصه حقوق بشر رویکردی تبعیض آمیز، دوگانه، غیر مستقل و غیرمنصفانه در پیش گرفته و با عملکردی متناقض، سابقه سیاه و تلخی از خود برجای گذاشته اند.

کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل و همکاری‌های بین المللی قضایی ستاد حقوق بشر، در واکنش به انتشار گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا، ضمن محکوم کردن این اقدام، اظهار کرد: آمریکا کشور ذیصلاحی نیست که بخواهد در حوزه حقوق بشر حرف بزند و کشورهایی مثل ایران را که خود قربانی نقض حقوق بشر در اثر اقدامات این کشور و همپیمانان آن هستند، متهم به نقض حقوق بشر کند.

معاون ستاد حقوق بشر کشورمان تصریح کرد: آمریکا با نقض سیستماتیک حقوق بشر در داخل و خارج از قلمرو خود مواجه است و انتشار چنین گزارشاتی در مورد کشورهای دیگر را با هدف انحراف افکار عمومی از مشکلات حقوق بشری این کشور می‌توان ارزیابی کرد.

وی فقدان دادرسی عادلانه، شکنجه، خشونت، قتل، ناپدیدشدگی اجباری، تبعیض، نژادپرستی، اسلام ستیزی، نسل کشی، نقض گسترده حقوق زنان و کودکان و کارگران، اعمال محدودیت‌های غیرقانونی بر سر راه آزادی های مدنی و اجتماعی را بخشی از زنجیره نقض حقوق بشر از سوی آمریکا خواند که توجه جدی مکانیسم‌های بین المللی حقوق بشری را به خود می طلبد.

با توجه به جنایت‌های فراوان و اقدامات ضد حقوق بشری توسط رژیم صهیونستی، گروهک تروریستی داعش و حمایت کشورهای غربی و چند کشور دیگر از جمله عربستان درصدد هستیم تا با رویکردی واقعگرایانه و بی‌طرفانه نسبت به موضوع حقوق بشر در آمریکا، بخشی از واقعیات را از دریچه اخبار رسمی سازمانها و نهادهای مدنی فعال در حوزه حقوق بشر منعکس کنیم.

از این رو وضعیت حقوق بشر و میزان پایبندی به موازین و تعهدات حقوق بشری در آمریکا در حوزه‌های مشخصی در بخشی از سال 2014 و همچنین 2015 مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گفتنی است این اخبار  قسمت کوچکی از مهمترین موارد موضوعی نقض حقوق بشر در این کشور است. مطالبی که در این اخبار منعکس می‌شود برگرفته از کتاب وضعیت حقوق بشر در آمریکا است که توسط مرکز پایش معاونت امور بین‌الملل ستاد حقوق بشر تهیه و تدوین شده است.

افشای خشونت گسترده علیه زندانیان زن در زندان فلوریدا "میامی هرالد 93/11/20"

خانم " پیپر کرمان" با انتشار مجموعه خاطرات خود در زمان زندانی بودن در بند ویژه زنان زندان فلوریدای آمریکا، از جزئیات خشونت گسترده و سایر سوء استفاده‌ها از زنان توسط مأموران زندان پرده برداشت. 

وی در مصاحبه ای اظهار داشت: آمار مرگ و میر زنان در زندان فلوریدا در سال‌های اخیر بسیار شوکه کننده می باشد. 

مرگ و میری که نه بواسطه عوامل طبیعی و نه بواسطه دیگر زندانیان، بلکه به دست کارمندان زندان روی می دهد. 

این زن که مدت ۱۵ ماه را در همین زندان به دلیل پولشویی و قاچاق مواد مخدر زندانی بود، از داستان مرگ زنی ۳۶ ساله که چهار فرزند داشت گفت که دقیقا بعد از نوشتن نامه ای به عمه خود در مورد تهدید شدن به تجاوز توسط یک سر گروهبان، به طرز مشکوکی به قتل رسید.
 
وی از وجود بندهای مخفی در این زندان خبر داد که حتی برخی کارکنان آن بی اطلاع هستند. 

وی همچنین وضعیت زندان‌های خصوصی را وخیم تر از زندان‌های عمومی توصیف کرد.

تبعیض علیه زنان در دانشگاه کالیفرنیا "فیوژن – 94/2/1"

نتایج یک تحقیق که اخیراً توسط روزنامه "لس آنجلس تایمز" منتشر شد، نشان میدهد کارمندان زن دانشگاه کالیفرنیا توسط همکاران مرد شاغل در این دانشگاه مورد تبعیض قرار می گیرند. 

بر همین اساسی، حدود یک دهه است که کارکنان زن این دانشگاه به دلیل عدم اجرای صحیح قانون، در سمت‌های غیر فنی و غیر تخصصی به کارگیری شده و با آنان رفتارهای تحقیرآمیز می شود. مقامات دانشگاه نسبت به این قضیه واکنشی نشان ندادند. 

بر اساس گزارش تایمز، کارکنان زن بارها به مقامات دانشگاه نامه نوشته و نسبت به این تبعیض فاحشی و اشکار اعتراضی کرده، ولی پاسخی دریافت نکرده‌اند. 
 
وضعیت اسفناک دختران رنگین پوست "مرکز حقوق بشر دختران – 94/4/22"

مرکز "حقوق بشر برای دختران" آمریکا، با همکاری دو نهاد فعالی دیگر در حوزه زنان، گزارشی را تحت عنوان "سوءاستفاده جنسی راهی به سوی زندان: داستان دختران" منتشر کرده که پرده از وضعیت اسفبار دختران سیاهپوست و رنگین پوست در بستر نظام قضایی ایالات متحده آمریکا بر می‌دارد. 

این گزارشی ضمن اشاره به مصائب و دشواری‌های دختران سیاه و رنگین پوست آمریکایی که در پیچ و خم نظام قضایی این کشور به جای مورد حمایت قرار گرفتن، قربانی می شوند، می‌افزاید: خشونت علیه دختران، بخشی از حقیقت دردناک امریکا است. 

این حقیقت دردناک بیان می‌کند که از هر ۴ دختر ۱۸ ساله آمریکایی، ۱ نفر انواع خشونت جنسی را تجربه کرده است و ۱۵ درصد از قربانیان تجاوز و خشونت جنسی نیز دختران کمتر از ۱۲ سال هستند.

قریب به نیمی از قربانیان تجاوز تا پیش از ۱۸ سالگی به عنوان مجرم در زندان به سر می برند و دختران ۱۶ تا ۱۹ ساله، چهار برابر بیشتر از سایر افراد در معرض خشونت جنسی و تجاوز قرار دارند. 

علت شایع و اصلی قربانی بودن این زنان آن است که در دوران نوجوانی یا کودکی به جای مورد حمایت قرار گرفتن توسط نظام دادرسی ویژه نوجوانان، خود به عنوان مجرم قلمداد شده و به حبس محکوم شده اند. 

به بیانی دیگر، دخترانی که قربانی قاچاق انسان به منظور فساد و فحشاء می شوند، از سوی نظام قضایی ایالات متحده به عنوان روسپی شناخته شده و مجازات می‌شوند. 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *