هلند سفر وزیر امور خارجه ترکیه به این کشور را لغو کرد

11:52 - 20 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۸۴۳۸
در ادامه تنش بین دولت ترکیه و کشورهای اروپایی دولت هلند اعلام کرد که سفر مولود چاووش اوغلو به این کشور را لغو خواهد کرد.
هلندبه گزارش گروه بین‌الملل ، دولت هلند اعلام کرد که اگر سفر آتی وزیر امور خارجه ترکیه به این کشور دراستای برگزاری گردهمایی سیاسی شهروندان ترک‌تبار درخصوص رأی به همه‌پرسی تغییر قانون اساسی باشد، از وی استقبال رسمی نخواهد شد.

بنا به گزارش روزنامه «حریت» ترکیه ، سخنگوی دولت هلند طی بیانیه‌ای اعلام کرد که «بِرت کواندرس» وزیر امورخارجه هلند طی تماسی تلفنی به مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای خود گفته اگر همچنان قصد دارد که طبق برنامه قبلی به هلند سفر کند از او استقبال رسمی نخواهد کرد.

«مارک روته» نخست‌وزیر هلند نیر در این باره می‌گوید که ما به مقامات ترکیه اجازه نخواهیم داد که در هلند گردهمایی سیاسی درباره همه‌پرسی برگزار کنند که قرار است سیستم پارلمانی این کشور را به سیستم رئیس‌جمهور تغییر دهد.

وی همچنین اضافه می‌‌کند که عدم استقبال رسمی از وزیر امور خارجه ترکیه روشن‌ترین پیامی است که دولت هلند می‌تواند به دولت ترکیه که عضوی از سازمان ناتو است ارسال کند.

پیش از این رجب طیب اردوغان روز یکشنبه در ادامه افزایش تنش بین مقامات دولت ترکیه و آلمان درباره گردهمایی سیاسی شهروندان ترک‌تبار در شهرهای اروپایی  اظهار کرد که رفتار پلیس آلمان در جلوگیری از برگزاری گردهمایی‌های هواداران دولت ترکیه در شهرهای آلمان یادآور رفتارهای دولت نازی آدولف هیتلر است.


روابط آنکارا و برلین به دنبال دستگیری یک روزنامه نگار ترک تبار آلمانی در استانبول و لغو برنامه سخنرانی دو وزیر ترکیه در جمع ترک تبارهای مقیم آلمان، به یکباره پرتنش و تیره و تار شد.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه می گوید اگر آلمان خواهان همکاری با ماست باید یاد بگیرد که چگونه با ما رفتار کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *