آزادی 132 زندانی با همت شوراهای حل اختلاف / 7 زندانی از چوبه دار رهایی یافتند

10:00 - 10 فروردين 1396
کد خبر: ۲۸۷۹۸۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
هاشمیان از آزادی 132 زندانی با همت اعضای شورای حل اختلاف استان گلستان خبرداد و گفت: در یکسال گذشته این تعداد زندانی آزاد و 7 نفر نیز از مجازات اعدام رهایی یافتند.
رئیس کل دادگستری گلستان رئیس کل دادگستری استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اشاره به اینکه شوراهای حل اختلاف رابط بین مردم و دستگاه قضایی هستند، اظهارکرد: اگر ظرفیت شورای حل اختلاف نبود روند رسیدگی به پرونده ها در محاکم طولانی بود و سبب نارضایتی مردم می شد.

هاشمیان با ارائه آماری از تعداد ورودی پرونده ها در شوراهای حل اختلاف گفت: سال گذشته بیش از 75 هزار پرونده در شعب شورا رسیدگی شد که این امر نشان می دهد شورا بار بزرگی از دوش دستگاه قضایی برداشته است .

وی اضافه کرد: با پیگیری و کمک اعضای شورا که بیشترشان از افراد تاثیرگذار در محل زندگی شان هستند امسال 18هزار پرونده کمتر به محاکم استان وارد شد .

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه از سازش 50 درصدی پرونده های قضایی در شوراهای حل اختلاف خبرداد وگفت:  در همه دادگستری ها و دادسراهای استان شعبه های ویژه سازش شورا مستقر کرده ایم که خوشبختانه آمار نشان می دهد 50 درصد پرونده های ارجاعی به این شعب سازش می شود .

وی افزایش 2 درصدی در سازش پرونده های ورودی به شعب شورا را نشان از عملکرد خوب  همکاران در شوراهای حل اختلاف عنوان کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *