رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آزادی متهم پرونده شرکت رشد هلال احمر با قرار وثیقه

17:11 - 15 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۶۷۱۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اول قوه قضائیه در خصوص اینکه یک منبع آگاه از آزادی "ی.ر" خبر داده است. ایا این خبر صحت دارد؟ گفت: وی با قرار وثیقه بعد از 5 ماه آزاد شد. پس از بررسی های به عمل آمده قرار این فرد تخفیف پیدا کرد و در هفته اخیر با قرار وثیقه آزاد شد و تا زمان رسیدگی در دادگاه آزاد است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در خصوص اینکه یک منبع آگاه از آزادی "ی.ر" خبر داده است. ایا این خبر صحت دارد؟ گفت: وی با قرار وثیقه بعد از 5 ماه آزاد شد. پس از بررسی های به عمل آمده قرار این فرد تخفیف پیدا کرد و در هفته اخیر با قرار وثیقه آزاد شد و تا زمان رسیدگی در دادگاه آزاد است.

وی تصریح کرد: مکرر بیان کردند افرادی که تحت تعقیب قرار می گیرند در مورد بعضی از آنها ممکن است در قانون الزام به بازداشت موقت پیش بینی شده باشد و در برخی موارد الزام وجود ندارد اما در قانون جدید این موارد کمتر شده و قاضی در این زمینه  اختیاراتی دارد و در جایی که بیم تبانی ، امحاء اثار جرم  و یا متواری شدن متهم وجود داشته باشد قاضی دستور بازداشت موقت صادر می کند.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: متهم حق دارد به این قرار بازداشت اعتراض کند و چنانچه دادگاه این اعتراض را رد کند سقف باقی بودن در بازداشت موقت در قانون پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: گاهی برای فرد قرار وثیقه صادر می شود و مقدار آن از ابتدا تا انتها تغییر نمی کند اما گاهی این قرار  تغییر می کند. مثلا قرار یک میلیاردی صادر می شود اما بعدها ثابت می شود که میزان ارتشاء ، اختلاس و یا تصرف غیر مجاز در حد  500 میلیارد بوده است و یا ممکن است برعکس این حالت نیز پیش بیاید.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *