نیروهای مردمی برای حفظ بیت المال پای کار می آیند

0:00 - 15 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۶۲۸۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
هادی هاشمیان آمادگی دستگاه قضایی را برای آموزش نیروهای مردمی به منظور کمک به حفظ بیت المال ، اعلام کرد.
رئیس کل دادگستری گلستان به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان این که برای حفظ بیت المال به کمک مردم نیاز داریم گفت: به صورت ویژه  از تشکل های زیست محیطی که بی مزد و منت در این عرصه داوطلب هستند استقبال می کنیم.

این مقام قضایی بار دیگر با تاکید بر این که در کشور در حوزه ی محیط زیست خوب مدیریت نکرده ایم گفت: مشکل مدیریتی به معنای این که در مجوزها و موافقت های اصولی طرح ها و برنامه هایی که در عرصه های زیست محیطی کشور اجرا شده است آینده نگری نکرده ایم .

رئیس شورای حفظ بیت المال استان در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان ذیربط در  حوزه ی انفال از آنان خواست با رصد و نظارت حوزه ی کاری خود ، فرصت سودجویی را از دست اندازان به عرصه های ملی و منابع طبیعی استان ، سلب کنند.

هادی هاشمیان گفت: علیرغم مشغله های کاری در دادگستری ، بارها در روزهای تعطیل از مناطق در خطر تغییر کاربری استان ، سرکشی و متخلفان را تحت پیگرد قرار داده ام و امیدوارم مدیران متولی هم سرکشی از حیطه های کاری خود را در اولویت قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان اضافه کرد: ما در نشست های شورای حفظ بیت المال استان بارها از مدیران خواهش کرده ایم به وظایف قانونی خود در حوزه ی کاریشان عمل کنند اما اگر خواهش های ما اثرگذار نباشد ، مجبور به تشکیل پرونده ی قضایی برای مدیران متخلف هستیم .

رئیس کل دادگستری گلستان  در پایان این نشست پیشنهاد کرد اعضای شورای حفظ بیت المال استان به صورت گروهی از عرصه های در معرض خطر تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز  بازدید و تصمیات مهم را اتخاذ کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و دبیر شورای حفظ بیت المال استان هم در این نشست از مدیران منابع طبیعی ، جهاد کشاورزی ، محیط زیست ، آب منطقه ای ، راه و شهرسازی خواست  کشیک های نورزی خود برای برای پیشگیری از تخلف در عرصه های ملی و منابع طبیعی را به دادسراهای سراسر استان اعلام کنند تا سودجویان نتوانند از فرصت تعطیلات نوروزی برای دست اندازی به عرصه های ملی و منابع طبیعی استان استفاده کنند.

دیواره سازی رودخانه زیارت گرگان ، معدن علی آباد کتول ، چرا دام در منطقه جهان نما و روند اجرای طرح کاداستر  از موضوعاتی بود که در جلسه امروز شورای حفظ بیت المال استان بررسی شد .

معاون عمرانی استاندار ، مدیر امور اراضی استان، مدیران کل منابع طبیعی و آبخیز داری ، ثبت اسناد و املاک ، آب منطقه ای و نماینده ی راه و شهرسازی استان هم در این جلسه گزارش عملکرد و اقداماتی که در زمینه ی پیگیری مصوبات شورای حفظ بیت المال انجام داده اند ، ارائه کردند.
انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *