"افغانستان" با تغییرات عمده به استقبال فصل جنگی می‌رود

14:17 - 12 فروردين 1396
کد خبر: ۲۸۴۸۳۹
پایگاه خبری آمریکایی استار اند استریب نوشت: افغانستان با تغییرات عمده در فرماندهی نظامی این کشور به استقبال فصل جنگی جدید می‌رود.
به گزارش سرویس بین الملل یک پایگاه خبری آمریکایی در گزارشی نوشت: براساس گفته‌های مقامات افغانستان و آمریکا، در زمستان امثال تغییرات زیادی در میان فرماندهان نظامی افغانستان انجام شده تا نیروهای امنیتی را در میدان نبرد علیه طالبان تقویت کند.

استارانداستریب نوشت: ناکارآمدی و فساد در میان نیروهای امنیتی افغانستان بزرگترین مانع برای مبارزه با طالبان که در حال حاضر سرزمین‌های بیشتری از از زمان حمله آمریکا در اختیار دارند، ذکر شده است.

دیوید کلارک یکی از مقامات ارشد ناتو در افغانستان اعلام کرده است که در 3 ماه گذشته 15 فرمانده نیروهای امنیتی افغانستان تغییر کردند.

در این گزارش آمده است: لشکر 215 مستقر در هلمند بیشترین تغییر فرماندهان را بخود دیده است، فرمانده این لشگر و چندین فرمانده گردان مستقر و کارمندان فاسد کنار گذاشته شدند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت دفاع در این رابطه گفت: ده‌ها نفر از نیروهای امنیتی طی ماه‌ها گذشته تغییر کردند که شامل چند فرمانده اصلی و چندین فرمانده پلیس مناطق مختلف بوده است.

وی افزود: نتیجه این تغییرات را در فصل جدید جنگی مشاهده خواهید کرد.

ژنرال نیکلسون در کنگره آمریکا اعلام کرده بود که رهبری ضعیف عامل اصلی بسیاری از شکستهای نیروهای امنیتی افغانستان است و نیاز است که این روند اصلاح شود.  

/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *