طرح تشدید تحریم کره شمالی از سوی اتحادیه اروپا تصویب شد

23:00 - 09 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۴۵۳۵
اتحادیه اروپا روز دوشنبه در واکنش به انجام آزمایش موشکی کره شمالی، تحریم‌های بیشتری علیه این کشور اعمال کرد.
تشدید تحریم کره شمالی از سوی اتحادیه اروپا
به گزارش گروه بین‌الملل به نقل از دیلی استار، اتحادیه اروپا روز دوشنبه در واکنش به انجام آزمایش موشکی کره شمالی، تحریم‌های بیشتری علیه این کشور اعمال کرد.

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که این اقدام در راستای اجرای قطعنامه ماه نوامبر شورای امنیت در قبال آزمایش موشکی کره شمالی است.

شورای اتحادیه اروپا متشکل از 28 عضو، تحریم‌های جدیدی در زمینه تجارت سنگ آهن، زغال سنگ و آهن علیه کره شمالی اعمال کرده است.

این تحریم‌ها همچنین شامل منع خرید مس، نیکل، نقره، روی از کره شمالی است.

تحریم‌های جدید علیه کره شمالی علاوه بر این شامل منع فروش هواپیما و کشتی به کره شمالی و نظارت شدیدتر به امور حمل و نقل و دارایی و امور مالی این کشور است.

تحریم کره شمالی برای نخستین بار سال 2006 و در راستای جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته‌ای و موشک بالستیک، علیه این کشور اعمال شده است.

شورای امنیت سازمان ملل در تاریخ 30 نوامبر قطعنامه 2321 را در راستای اعمال محدودیت‌های جدید علیه کره شمالی تصویب کرده است.

رسانه‌های دولتی کره شمالی روز دوشنبه اعلام کردند که دولت این کشور روز یکشنبه 12 فوریه یک فروند موشک بالستیک دوربُرد را با موفقیت آزمایش کرده‌است.

خبرگزاری رسمی « KCNA» کره شمالی ضمن بیان اینکه که «کیم جونگ اون» رهبر این کشور شخصا بر آزمایش موشکی روز یکشنبه نظارت داشت افزود که موشک دوربُرد Pukgukson از نوع سلاح های راهبردی است که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای است.

کشورهای چین، روسیه، و ترکیه نیز با انتشار بیانیه‌هایی آزمایش موشکی «پیونگ یانگ» را محکوم کردند چرا که این اقدام کره شمالی را نقض قطعنامه‌های سازمان ملل می‌دانند.

شورای امنیت سازمان ملل نیز  ضمن محکوم کردن آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، به این کشور هشدار داده است که در صورت عدم توقف آزمایش‌های موشکی، سازمان ملل تدابیر شدیدتری علیه این کشور اتخاذ خواهد کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *