رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معرفی بیش از 500 واحد تولیدی صنایع آلاینده به دستگاه قضایی

13:44 - 08 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۴۰۱۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قنبری گفت: در راستای حمایت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا تاکنون بیش از 500 واحد صنایع آلاینده به دستگاه قضایی معرفی شده اند.
صنابع آلایندهمحمدرضا قنبری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی به موضوع حمایت و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: استان اصفهان در مرکز کشور قرار گرفته و در یک سمت آن رشته کوه زاگرس قرار دارد.

این مقام قضایی گفت: متاسفانه باید گفت چیزی حدود 30 درصد از صنایع آلاینده در استان اصفهان هستند که تاثیر فراوانی در آلودگی هوای این استان دارند. چون وجود رشته کوه زاگرس مانع از ورود رطوبت به اصفهان می‌شود.

قنبری اظهار کرد: از سال92 تاکنون اقدامات بسیار خوبی در راستای کاهش آلایندگی صنایع صورت گرفته است. به عنوان نمونه در سال 92 فقط یک روز پاک در تقویم اصفهان ثبت شده در حالی که این رقم برای سال 94 به هفت روز افزایش یافته است.

وی توضیح داد: خوشبختانه با تدابیری که اندیشیده شده است تا پایان دی ماه امسال هیچ روزی با عنوان بسیار ناسالم در تقویم اصفهان ثبت نشده است.

معاون اجتماعی دادگستری کل استان اصفهان ادامه داد: در بحث قوانین خوشبختانه مواد 680 ، 688 و 690 قانون مجازات اسلامی به کمک ما و محیط زیست آمده و تونسته ایم با این قوانین در بسیاری موارد در حمایت از محیط زیست و منایع طبیعی اقدامات خوبی انجام دهیم.

قنبری بیان کرد: همچنین تبصره یک ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده که می‌گوید صنایع آلاینده باید 1 درصد از فروش خود را به عنوان مالیت پرداخت کنند کمک بسیاری کرده است که صاحبان صنایع سعی کنند از لیست صنایع آلاینده خارج شوند.

وی در پایان گفت: بر اساس گزارشات موجود تعداد صنایع آلاینده استان اصفهان حدود 976 واحد است که تعداد 515 واحد از این صنایع آلاینده به دستگاه قضایی معرفی شده اند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *