گروه‌های تروریستی داخل "پاکستان" با یکدیگر متحد شده‌اند

13:13 - 09 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۹۴۵
وزیر مبارزه با قاچاق مواد مخدر پاکستان با اشاره به اینکه گروه‌های تروریستی در این کشور با یکدیگر متحد شده‌اند، گفت: برخی قدرت‌های خارجی در انفجارهای تروریستی پاکستان دست دارند.
گروه‌های تروریستی داخل به گزارش سرویس بین الملل بلیغ الرحمن وزیر مبارزه با قاچاق مواد مخدر و آموزش و پرورش پاکستان گفت: برخی قدرت‌های خارجی در انفجارهای تروریستی پاکستان دست دارند.
 
وی افزود: دشمنان خارجی در برخی موارد از افراد محلی برای انجام عملیات تروریستی در پاکستان استفاده می‌کنند.
 
وزیر مبارزه با قاچاق مواد مخدر پاکستان تأکید کرد: یکی از عاملان انفجار تروریستی لاهور دستگیر شده و در بازجویی خود اعتراف کرده که از افغانستان آمده است.
 
بلیغ الرحمن اظهار داشت: متأسفانه به اسم جهاد و اسلام نسل جوان را شستشوی مغزی داده‌اند و آنها را برای عملیات انتحاری آماده می‌کنند.
 
وی افزود: عبور و مرور تروریست‌ها در مرز مشترک با افغانستان مشکلات زیادی به وجود می‌آورد به همین دلیل تدابیر بیشتری برای نظارت بر این مرز در نظر گرفته شده است.
 
وزیر مبارزه با قاچاق مواد مخدر پاکستان تصریح کرد: بعد از آغاز عملیات ضد تروریسم تعدادی از شبه‌نظامیان به مخفی‌گاه‌های تازه خود به ویژه در افغانستان گریخته‌اند و سعی داریم کمپ‌های آموزشی آنها در هر جا که باشد را از بین ببریم.
 
بلیغ الرحمن گفت: تروریست‌ها هیچ دین و مذهبی ندارد نه مسلمان هستند و نه مسیحی آنها مردم عادی را هدف قرار می‌دهند بنابراین به هیچ چیز پایبند نیستند.
 
وی افزود: مسئله این است که تروریست‌ها پنهان شده‌اند و با اهداف مشخص شهروندان را هدف قرار می‌دهند اما نیروهای امنیتی اطلاعی از برنامه آنها ندارند و غافلگیر می‌شوند.
 
وزیر مبارزه با قاچاق مواد مخدر پاکستان تأکید کرد: هزاران نفر از نیروهای امنیتی و پلیس برای جلوگیری از عملیات تروریست‌ها جان خود را از دست داده‌اند اما متوقف کردن عاملان انتحاری کاری دشوار است.
 
بلیغ ارحمن گفت: در برخی موارد نبودن تدابیر لازم و سهل‌انگاری سبب شد که مکان‌های حساس هدف حمله تروریست‌ها قرار بگیرد اما همیشه اینطور نیست.
 
وی افزود: گروه‌های تروریستی داخل پاکستان با یکدیگر متحد شده‌اند و گروه لشکر خراسان همچنین جماعت الاحرار نیز با آنها همکاری می‌کنند که اوضاع امنیتی را وخیم‌تر کرده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *