رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آمریکا برای ناامن‌سازی منطقه به "پاکستان" پول می‌دهد

20:22 - 07 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۳۹۱
شماری از کارشناسان امور روابط بین‌الملل افغانستان در ارتباط به کمک‌های اخیر واشنگتن به اسلام آباد می‌گویند که آمریکا برای ناامن سازی منطقه به پاکستان پول می‌دهد.
آمریکا برای ناامن‌سازی منطقه به به گزارش سرویس بین الملل جعفر مهدوی عضو کمیسیون روابط بین المللی مجلس افغانستان گفت: کشورهای مثل پاکستان و برخی کشورهای دیگر عربی حوزه خلیج فارس مانند عربستان، قطر و امارات که از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند مورد حمایت آمریکا قرار می‌گیرند زیرا ناامنی در منطقه به ویژه در آسیای میانه و روسیه به نفع آمریکا است.
 
مهدوی افزود: تا زمانی که آمریکا و انگلیس حضور شان را در منطقه مشروط به ناامنی در آسیای میانه و روسیه بدانند، کشورهای مانند پاکستان، قطر و عربستان و امارات نیز از طریق اجرای پروژه‌های ناامن سازی منطقه منافع خود را تامین می‌کنند.
 
مهدوی می‌گوید، پاکستان همواره متحد استراتژیک آمریکا در منطقه بوده، است و این را به عنوان یک حقیقت کلان باید پذیرفت، بهتر است دولت افغانستان با ایجاد ثبات سیاسی تلاش کند، آمریکا را متقاعد سازد که در جهت ثبات افغانستان قدم های اساسی و اصولی بر دارد.
 
مهدوی افزود: افراد خاصی دیدگاه‌های شخصی خود را مطرح می‌کنند اما در آمریکا جریانی به نام دولت سایه قدرت اساسی را در دست دارد و تا زمانیکه این دولت سایه نخواهد هیچ تغییری در سیاست آمریکا به وجود نخواهد آمد.
 
به گفته وی، دولت سایه در آمریکا پروژه‌های بزرگ ناامن سازی منطقه خاورمیانه و جهان را برنامه‌ریزی می‌کند تا سلاح‌های بیشتر شرکت‌های بزرگ سلاح‌سازی آمریکایی به فروش برسد.
 
جمهور به نقل از مهدوی نوشت:  دولت سایه در آمریکا به حدی قدرتمند است که می‌تواند رییس جمهور آمریکا را برکنار و یا مواضع اش را تغییر دهد.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *