رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برگزاری مانور کنترل اغتشاشات و اجتماعات در زندان مرکزی بوشهر

3:45 - 06 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۱۲۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در راستای تقویت توان نیروهای یگان حفاظت اداره زندان مرکزی بوشهر در برخورد و مقابله با حوادثی مانند اغتشاش و شورش، مانور کنترل اغتشاشات و اجتماعات در زندان مرکزی بوشهر برگزار شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از  روابط عمومی اداره کل زندانهای استان بوشهر، در راستای تقویت توان نیروهای یگان حفاظت اداره زندان مرکزی بوشهر در برخورد و مقابله با حوادثی مانند اغتشاش و شورش، با همکاری پلیس یگان های ویژه و امداد نیروی انتظامی استان، کلانتری شماره ۱۴، سازمان آتش نشانی بندر بوشهر و اورژانس مانور مشترکی در مجموعه داخلی زندان برگزار شد.

در این مانور چگونگی رفتار و برخورد با شورشیان و اغتشاش گران، خبررسانی فوری به دستگاه انتظامی و دیگر نهادهای مسئول، مهار شورش و دستگیری و ممانعت از ادامه فعالیت گروگان گیر، اطفا حریق و جابجایی اضطراری مجروحین به مراکز بهداشتی مورد تمرین و ممارست جدی نیروهای مشترک پلیس و یگان حفاظت زندان قرار گرفت.

خزری  رئیس اداره زندان مرکزی بوشهر، با ابراز تشکر از همکاری مسئولانه و مجدانه یگان ویژه نیروی انتظامی، آتش نشانی و اورژانس اظهار نمود: نیروهای آماده می توانند برتری را در میدان واقعی مقابله و کنترل تعیین کنند. آمادگی روحی و جسمی، کنترل احساسات و همکاری گروهی از جمله مواردی است که در این مانور تمرین شد.

وی همچنین اضافه کرد: همکاران ما در مجموعه زندان مرکزی به صورت شبانه روز با تلاش صادقانه و دلسوزانه از وضعیت زندان مراقبت می کنند تا مبادا خطری زندان را تهدید کند. با تمام این اوصاف نبایستی امکان وقوع حوادث و تهدیدات را نادیده انگاشت. عقل سلیم حکم می کند که برای تمام شرایط ممکن آماده باشیم.

وی گفت: لذا همه ساله در قالب برنامه‌های آموزشی تئوری و تمرینات میدانی و عملی توانمندی نیروهای دفاعی سنجیده می شود. از این رو می توان پس از برگزاری مانور با براورد و مقایسه نتایج به تصمیم گیری و اظهار نظر پرداخت.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *