پیشگیری از وقوع جرم در گرو تعامل نهادهای اجرایی و قضایی است

14:01 - 05 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۰۷۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت السلام موحدی راد گفت: در فرایند مدیریت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، همگرایی بین نهادهای اجرایی و قضایی به عنوان یک ضرورت باید پذیرفته شود.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی   ظهر امروز جمعی از کارکنان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان به همراه معاون رئیس کل در امور پیشگیری از وقوع جرم با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سیستان و بلوچستان دیدار کردند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سیستان و بلوچستان در  این جلسه گفت: فرایند مدیریت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در همگرایی بین نهاد های اجرایی و قضایی است.

حجت السلام علی موحدی راد با تاکید بر پیشگیری از وقوع جرم، اظهار کرد: در فرایند مدیریت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی همگرایی بین نهاد های اجرایی و قضایی به عنوان یک ضرورت باید پذیرفته شود.

دادستان زاهدان ادامه داد: افزایش تعاملات میان سازمانی و بین بخشی در راستای بهبود عملکرد نهادها و سازمان‌ها فوق العاده حائز اهمیت است و با مدیریت جرایم و آسیب‌ها می‌توان از حجم ورودی پرونده ها به محاکم قضای کاست.

وی افزود: با اقدامات مثبتی که در دادسرای عمومی و انقلاب طی ماه‌های اخیر صورت گرفته حجم مراجعین و ورودی پرونده‌ها به دادسرای مرکز استان با کاهش چشمگیری رو به رو بوده است.

حجت السلام موحدی راد خاطرنشان کرد: امید برآن است با استمرار مدیریت موجود در آینده نزدیک شاهد کاهش جرایم و جمعیت کیفری زندان‌های استان باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *