استقرار توپخانه سنگین "ارتش پاکستان" در مرزهای مشترک با افغانستان

17:22 - 03 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۲۱۴۳
رسانه پاکستانی به نقل از منابع امنیتی این کشور گزارش داد که ارتش پاکستان توپخانه سنگین خود را در مرزهای مشترک با افغانستان مستقر کرده است.
استقرار توپخانه سنگین به گزارش سرویس بین الملل به نقل از اکسپرس‌تریبون مقامات امنیتی پاکستان گفته‌اند که توپخانه سنگین ارتش این کشور در مناطق مرزی تورخم با شرق افغانستان و مناطق مرزی چمن با جنوب افغانستان مستقر شده است.
 
ارتش پاکستان مدعی شده که کمپ‌های آموزشی گروه تروریستی «جماعت‌الاحرار» وابسته به تحریک طالبان پاکستان را در داخل خاک افغانستان که با مناطق قبایلی «مهمند» و «خیبر» همرز هستند، هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.
 
منابع امنیتی پاکستان تصریح کردند که نیروهای امنیتی این کشور نیز در مناطق مرزی مستقر شده‌اند.
 
گفته می‌شود نیروهای امنیتی پاکستان گشت‌های نظامی در امتداد خطوط مرزی با افغانستان را تشدید کرده‌اند و در وزیرستان شمالی و جنوبی وضعیت فوق العاده امنیتی اعلام شده است.
 
شلیک موشک و توپخانه سنگین به مناطق مرزی افغانستان که باعث آواره شدن صدها خانواده شده است، علاوه بر خسارات مالی هنگفت تلفات جانی نیز در پی داشته است.
 
از سوی دیگر اقدامات ارتش پاکستان واکنش گسترده‌ای در سطح مقامات دولت افغانستان در پی داشته است.
 
رئیس ستاد ارتش افغانستان نیز هشدار داده که در صورت عدم توقف این حملات، نیروهای امنیتی افغان جواب دندان شکنی به پاکستان خواهند داد.
 
مقامات افغانستان نیز از استقرار نیروهای امنیتی این کشور در مناطق متشنج خبر داده است.
 
رئیس ستاد ارتش افغانستان با حضور در مناطق مرزی گفته است که نیروهای امنیتی افغان آماده واکنش نظامی هستند و منتظر دستور مقامات عالیرتبه دولت هستند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *