تشکیل کارگروه ساخت مسکن برای خانواده مددجویان نیازمند در کرمان

16:01 - 29 بهمن 1395
کد خبر: ۲۸۰۸۹۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان گفت: کارگروه ساخت مسکن برای خانواده زندانیان محروم این استان با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، شهرداری، اداره کل مسکن و شهرسازی تشکیل شده است. .
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از  روابط عمومی اداره کل زندانهای استان کرمان، رمضان امیری در هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان و کارگروه ساخت مسکن ویژه مددجویان نیازمند استان کرمان افزود: دستگاه های اجرایی برای شناسایی خانواده های مددجویان نیازمند واقعی همراهی لازم را با اداره کل زندان ها داشته باشند.

وی اظهار کرد: تاکنون ۸۹ خانوار زندانیان برای شرکت در طرح تامین مسکن مددجویان نیازمند در کرمان اعلام آمادگی کرده اند که ۷۶ خانوار در حوزه شهری و ۱۳ نفر در حوزه روستایی هستند.
وی با اشاره به اینکه ۸۵ نفر از این افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند عنوان کرد: ۶۱ نفر از خانواده مددجویان نیازمند زندان های استان کرمان در منازل استیجاری ساکن هستند و مابقی در خانه والدین خود زندگی می کنند.

امیری گفت: ۲۱۶ خانوار در حوزه شهری و ۸۷ خانوار در حوزه روستایی شامل طرح تامین مسکن مددجویان نیازمند می شوند که از این تعداد ۲۰۸ خانوار زیر پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند.
وی ادامه داد: از این تعداد ۶۴ نفر دارای زمین هستند و باید مراحل بعدی برای ساخت مسکن آنها طی شود و ۹۰ نفر با والدین خود زندگی می کنند.

وی با اشاره به اینکه نگاه و دلسوزی مسئولان برای تامین مسکن مددجویان زندان ها بسیار زیاد است گفت: تعامل و همدلی موجود بین دستگاه های استان کرمان زمینه رفع مشکلات را فراهم می کند.
وی افزود: نهادهای مربوطه باید در حوزه پیشگیری نیز توجه جدی داشته باشند و منتظر نباشیم که افراد به زندان وارد شوند و بعد بخواهیم مشکلات آنها را رفع کنیم.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان کرمان نیز گفت: تاکنون چندین نشست برای تامین مسکن مددجویان برگزار شده است.
اکبر افضلی خاطرنشان کرد: بسیاری از خانواده مددجویان به دلیل فقر مالی از منزل مسکونی مناسب و حتی وسایل گرمایشی محروم هستند.

وی ادامه داد: برخی مددجویان زندان ها دارای زمین هستند که اسناد آنها مشکلاتی دارد و باید نسبت به رفع این مشکلات اقدام شود.

افضلی تاکید کرد: برخی از خانواده های مددجویان نیز در روستاها زمین دارند که در این رابطه بنیاد مسکن باید اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه ۴۳۲ خانواده زیر پوشش انجمن حمایت از زندانیان قرار دارند گفت: ۵۷ نفر از این خانواده ها از خانواده معدومان هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *