رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ادارات کل آموزش و پرورش و زندانهای استان سمنان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

22:20 - 26 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۹۸۸۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در راستای تفاهم نامه منعقده میان سازمان زندانها و وزارت آموزش و پرورش وجهت همکاری هر چه بهتر میان ادارات کل زندانها و آموزش و پرورش استان سمنان با هدف ارتقاء و گسترش فعالیت‌های آموزشی و تربیتی زندانها و ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای به فرزندان در حال تحصیل زندانیان، شیوه نامه اجرایی بین دو دستگاه منعقد شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، در راستای تفاهم نامه منعقده میان سازمان زندانها و وزارت آموزش و پرورش وجهت همکاری هر چه بهتر میان ادارات کل زندانها و آموزش و پرورش استان سمنان با هدف ارتقاء و گسترش فعالیت‌های آموزشی و تربیتی زندانها و ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای به فرزندان در حال تحصیل زندانیان، شیوه نامه اجرایی بین دو دستگاه منعقد شد.

در این تفاهم‌نامه که به امضای عباسعلی عرب مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی و محمدرضا جهان مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان رسید دو طرف در خصوص فراهم آوردن امکان ادامه تحصیل مددجویان و حمایت از فرزندان دانش‌آموز زندانیان تاکید داشتند.

تفاهم نامه همکاری دو دستگاه با 3 فصل و 28 بند برای مدت دوساله به امضای طرفین رسید که برخی از مهمترین تعهدات اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان شامل تامین و تجهیز فضای آموزشی مناسب جهت برگزاری کلاس‌ها در زندان، ارایه خدمات قضایی و حمایتی به فرهنگیان زندانی و خانواده آنها، تامین هزینه‌های سرانه دانش‌آموزی و ایجاد فرصت تحصیلی برای زندانیان کم‌سواد و یا بازمانده از تحصیل می‌باشد.

اداره کل آموزش و پرورش استان نیز بر اساس این تفاهم‌نامه متقبل انجام اموری از جمله برگزاری دوره‌های نهضت سوادآموزی در زندان، استفاده از ظرفیت مدارس آموزش از راه دور، فراهم نمودن زمینه ادامه تحصیل زندانیان آزاد شده و ارائه مشاوره به فرزندان دانش‌آموز زندانیان شده است.

در این نشست علاوه بر مدیران کل دو دستگاه، حجت‌الاسلام حسینعلی قدرتی معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندانها، طیبه قدس رییس اداره فرهنگی و تربیتی زندانهای استان و قاسم شریفی معاون پرورشی و فرهنگی، یعقوب قوشچی معاون برنامه ریزی نیروی انسانی، محمودی مشاور اجرایی مدیر کل و ولی یوسفیان رییس اداره فنی حرفه‌ای آموزش و پرورش حضور داشتند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *