دستگیری 1300 نفر در ترکیه به اتهام ارتباط با گروه‌های تروریستی

17:19 - 25 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۹۵۳۱
روزنامه حریت به نقل از وزارت کشور ترکیه گزارش داد: از 6 فوریه تاکنون بیش از 1300 نفر در این کشور به اتهام ارتباط با گروه‌های تروریستی بازداشت شده‌اند.
ترکیه
به گزارش گروه بین‌الملل به نقل از اسپوتنیک، وزارت کشور ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: از 6 فوریه تاکنون بیش از 1300 نفر در این کشور به اتهام ارتباط با گروه‌های تروریستی بازداشت شده‌اند.

رسانه‌های ترکیه ضمن اعلام این خبر در روز دوشنبه افزودند: حدود 45 نفر از این متهمان، مظنون به عضویت در گروه تروریستی داعش هستند.

این در حالی است که ترکیه طی سال 2016 هدف چندین حمله تروریستی واقع شده که از ناحیه گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌ها انجام شده و هدف بیشتر این حملات نیروهای امنیتی ترکیه بوده است.

در پی این حملات تروریستی در سال 2016 تعدادی از اتباع دیگر کشورها نیز جان خود را از دست داده‌اند و تنها در حمله تروریستی به باشگاه شبانه «رینا» در استانبول 39 تن جان خود را از دست دادند که 20 نفر از آنان از اتباع دیگر کشورها بودند.

 پیش از این نیز نیروهای پلیس ترکیه در عملیاتی سراسری در این کشور نزدیک به 400 نفر بازداشت کرده اند که اتهام اصلی آنها ارتباط با گروه تروریستی داعش بوده است.









ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *