حال سینمای ایران خوب نیست/محافظه کاری موجود در جشنواره امسال خطرناک بود

9:00 - 24 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۸۷۰۷
کارگردان سینما گفت: به هر صورت هر هنرمندی دوست دارد در سال تحویل سینمای ایران شرکت کند اما امسال خودم نخواستم در این جشنواره حاضر باشم.
سامان سالور کارگردان فیلم "تمشک" در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص عدم حضور خود در جشنواره امسال گفت: به هر صورت هر هنرمندی دوست دارد در سال تحویل سینمای ایران شرکت کند اما امسال خودم نخواستم در این جشنواره حاضر باشم. در نیمه دوم سال ترافیک کاری عمده ای در بین بازیگران وجود دارد و به همین دلیل ترجیح دادم در زمان دیگری کار را آغاز کنم.

وی ادامه داد: البته به صورت کلی، حال سینمای ایران چندان خوب نیست و امسال هم شور و شوق و استقبال چندانی در جشنواره ندیدم. امسال بسیاری از فیلمسازان مهم فیلم نداشتند. کارگردان هایی که به هر صورت حضورشان در جشنواره رونق بخش است.

کارگردان فیلم "سیزده 59" تصریح کرد: جشنواره فیلم فجر مهم ترین رویداد فرهنگی کشور است و حضور بزرگان فیلمسازی به این جشنواره وجهه می دهد. امسال عدم حضور این فیلمسازان کمی از اعتبار جشنواره کاست.

سالور با اشاره به محافظه کارانه بودن جشنواره امسال خاطرنشان کرد: جشنواره امسال کمی محافظه کارانه بود. آثاری که در ساخت و ایده جسارت داشتند از جشنواره بیرون ماندند و به جای آنها آثاری به این دوره از جشنواره رفتند که به نوعی محافظه کارانه در سطحی کاملاً متوسط ساخته شدند. این اتفاق برای سال تحویل سینمای فوق العاده خطرناک است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *