داوری در جشنواره فیلم فجر باید آسیب‌شناسی شود

22:10 - 23 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۷۷۳۲
یكتا ناصر، بازیگر سینما و تلویزیون، بیان كرد: امسال اولین دوره‌ای است كه می‌بینم همه، نه فقط شخص من، از نحوه داوری‌ها ناراضی‌اند و حالشان بد است. به نظرم بحث داوری در جشنواره فیلم فجر باید آسیب‌شناسی شود.
داوری در جشنواره فیلم فجر باید آسیب‌شناسی شود///خبر شب
به گزارش گروه فرهنگی به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، یكتا ناصر، بازیگر سینما و تلویزیون كه در جشنواره فیلم فجر امسال فیلم‌های فصل «نرگس» و «كارگر ساده نیازمندیم» را دارد گفت: اولین بار است كه داوری جشنواره فجر را آنقدر عجیب و غریب دیدم و این موضوع  همان طور كه تاكید كردم فقط نظر شخصی بنده نیست بلكه در كنار همكاران و دوستانم و حتی خبرنگاران می‌بینم كه همه تعجب كرده‌اند. راستش روز گذشته كه اسامی كاندیداهای جشنواره را دیدم از نحوه داوری‌ها خیلی شوكه شدم. به اعتقاد من حتما باید در بخش داوری این جشنواره آسیب شناسی انجام بگیرد؛ چرا كه داوری آثار جشنواره‌ای بحث سلیقه و نظر شخصی داوران نیست. من بعد از این همه سال بالاخره چیزهایی بلدم و می دانم كه طریقه‌ داوری به این شكل نیست، البته ممكن است یك بخشی از ماجرا سلیقه‌ای باشد اما نه اینكه به كلی با آثار سلیقه‌ای برخورد شود.  
 
وی سپس نظرش درباره كلیت فیلم‌های فجر امسال را این گونه عنوان كرد: به غیر از كارهای خودم، حدود 5 یا 6 فیلم دیدم و همه فیلم ها را ندیدم كه بخواهم نظر كلی بدهم اما آن تعدادی هم كه تماشا كردم در خیلی جاها فیلم‌نامه‌هایشان ایراد داشت اما جالب است كه در همان بخش فیلم‌نامه كاندیدا شده است. به هرحال خیلی مواقع فیلم‌ها نقاط ضعفی دارند و در عین حال نقاط قوت هم قطعا دارند.
 
یكتا ناصر در پایان گفت: امروز،19 بهمن ماه از من دعوت شده كه برای دیدن فیلم «فصل نرگس» به برج میلاد بروم و من شخصا فقط به احترام عوامل كار می‌روم؛ نمی دانم واقعا این كار چه لطفی دارد كه بعد از انجام داوری‌ها فیلم را برای پخش گذاشتند؟


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *