دستور توقیف 43خودروی مخل نظم وامنیت عمومی / برخورد قاطع با رانندگان متخلف

9:38 - 18 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۶۳۱۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مجید رستمی گفت: در راستای حفظ نظم عمومی و آرامش جامعه دستور توقیف43 خودروی متخلف که با انجام حرکات نمایشی در سطح شهرجیرفت موجب اخلال درنظم عمومی شده بودند صادر شده است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی وقضایی تصریح کرد : در راستای حفظ نظم عمومی و آرامش جامعه  دستور توقیف43 خودروی متخلف  که با انجام حرکات نمایشی در سطح  شهرجیرفت موجب اخلال درنظم عمومی شده بودند صادر شده است.

وی گفت:طبق گزارشات  متعدد مردمی و اعلام فرماندهی انتظامی شهرستان جیرفت مبنی بر مزاحمت و ایجاد حرکت های نمایشی و دوردور کردن توسط تعدادی از رانندگان خودروها در سطح شهر جیرفت،رسیدگی به این موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت.

رستمی افزود: در اجرای ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی و در جهت افزایش آرامش و امنیت مردم  دستور توقیف ۴۳ خودرو صادر شده است .

این مقام قضائی در تشریح ماده 618قانون مجازات اسلامی تصریح کرد:هر کس با هیاهو و جنجال یا حرکات غیرمتعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی گردد یا مردم را از کسب و کار باز دارد به حبس از سه ماه تا یک سال و تا 74ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

وی با بیان اینکه با رانندگان خودروهای متخلف بطور قاطع برخورد خواهد شد، بیان داشت:در این راستا تا کنون تعداد ۱۵ خودرو توسط نیروهای انتظامی توقیف و به پارکینگ هدایت شده است.

 شایان ذکر است با توجه به اینکه جرم ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی، از جلمه جرایم دارای جنبه عمومی‌ است علاوه‌ بر کسانی‌که از طریق رفتارهای مذکور در ماده متضرر شده‌اند و حق شکایت کیفری دارند؛ دادستان نیز به هر طریقی از وقوع چنین جرمی مطلع شود بدون شکایت قربانیان جرم، صالح به تعقیب و پیگیری خواهد بود.
انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *