دستگاه قضایی شاخص و تراز عدالت در جامعه است

11:53 - 12 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۴۱۴۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام و المسلمین امینی گفت: دستگاه قضایی شاخص و تراز عدالت در جامعه است و هرگونه کوتاهی در دستگاه قضایی جامعه را از ریل و مسیر عدالت خارج می کند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا امینی در جشن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که در محل دادگستری کرمان با حضور قضات وکارکنان اداری شهر کرمان برگزار شد با تبریک فرا رسیدن دهه فجر، اظهار کرد: احقاق حق و گسترش عدالت و مبازره با ظلم و فساد جزء وظایف ذاتی قوه قضائیه محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی محصول سه رکن اساسی است، بیان کرد: رکن اول مردم هستند، اگر مردم انقلاب را نمی‎پذیرفتند و آرمان‎های آن را باور نداشتند، قطعاً انقلاب اسلامی رخ نمی‎داد، بنابراین تلاش مردم بود که به رهبری امام (ره) انقلاب به بار نشست.

حجت الاسلام امینی با اشاره به اینکه رکن دوم، آرمان‎ها و اهداف انقلاب است که هویت و ماهیت آن را تشکیل می‎دهند، تصریح کرد: رکن سوم نیز رهبری است که مردم را در مسیر آرمان‎ها هدایت می‎کند، اگر رهبری قاطعانه الهی امام (ره) نبود، نتیجه نمی‎گرفتیم.

وی افزود: انقلاب یک بعد تاریخی و یک بعد فرازمانی دارد و تا هنگامی که ارزش‎ها و آرمان‎های آن را دنبال کنیم، پایدار می‎ماند.

حجت الاسلام امینی عنوان کرد: بهترین سند در نمایش اهداف و آرمان‎ها قانون اساسی و کلیدی‎ترین ارزش انقلاب موضوع عدالت است و ارزشی بالاتر از آن نداریم.

این مقام مسئول تصریح کرد:دستگاه قضایی شاخص و تراز عدالت در جامعه است و هرگونه کوتاهی در دستگاه قضایی جامعه را از ریل و مسیر عدالت خارج می کند.

وی اجرای عدالت و تامین امنیت را از اهداف مقدس قوه قضائیه برشمرد و افزود: خانواده بزرگ دستگاه قضایی همواره در جهت تحقق عدالت درجامعه حرکت می‌کند.

این مقام عالی قوه قضائیه کار قضایی را بسیار سخت و پرفشار دانست و خاطرنشان کرد: کارکنان قضایی و اداری سربازان و فرشتگان عدالت در جامعه هستند و مسئولان عالی قوه قضائیه هیچگاه پاسخگوی زحمات شبانه روزی این قشر زحمت کش نخواهند بود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *