رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"کارشناسان افغانستان": تعریف آمریکا از تروریسم بر اساس منافع خود است

21:13 - 03 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۰۳۳۰
در حالی که "دونالد ترامپ" رئیس جمهور جدید آمریکا روی از بین بردن کامل ترویسم تاکید دارد اما برخی از کارشناسان افغانستان می‌گویند که آمریکا تا حال تعریف مشخص از تروریسم نداشته و این پدیده را بر اساس منافع خود تعریف کرده است.
به گزارش سرویس بین الملل در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا  روی از بین بردن کامل ترویسم تأکید دارد اما برخی از کارشناسان می‌گویند که آمریکا تا حال تعریف مشخص از ترویسم نداشته و این پدیده را بر اساس منافع خود تعریف کرده است.
 
رئیس جمهور جدید آمریکا در مراسم سوگند وفاداری به توسعه اقتصاد، افزایش فرصت‌های کاری و نابودکردن تروریسم و افراط‌گری اسلامی تاکید و اظهار داشت: جهان را در برابر تروریسم رادیکال اسلامی متحد خواهد کرد.
 
عتیق الله امرخیل، کارشناس مسایل نظامی در گفت‌وگو با جمهور در رابطه با ابن اظهار ترامپ گفت:  تاکنون تعریف مشخص از ترویرسم از سوی آمریکایی‌ها وجود ندارد.
 
وی افزود: تروریسم پدیده ای است که هرکس به نفع خود تعریف می‌کند مثلا ما اسرائیل را به عنوان یک تروریسم می‌شناسیم ولی آمریکا آن را به عنوان مبارز می‌شناسد.
 
امرخیل خاطرنشان کرد: از تروریسم باید یک تعریف مشخص وجود داشته باشد نه این که هر کشوری منافعش در خطر باشد تروریسم را تعریف کند.
 
اسدالله سعادتی، نماینده مردم در پارلمان و کارشناس مسایل سیاسی  اظهار داشت: رئیس جمهور جدید آمریکا بیشتر روی محو کردن تروریسم و اسلام گرایی تاکید دارد.
 
سعادتی گفت: منظور دونالد ترامپ تنها گروه داعش است که مبارزه علیه گروه داعش روی تامین امنیت و صلح در افغانستان خیلی تاثیر ندارد زیرا به گفته وی گروه طالبان برای دولت افغانستان بیشتر از گروه داعش مشکل‌ساز است.
 
وی افزود: تاکنون و براساس اظهارات ترامپ، چندان امیدواری جدی وجود ندارد که سیاست خارجی آمریکا به نفع افغانستان در مخالفت با گروه طالبان باشد.
 
ریاست جمهوری افغانستان ابراز خرسندی می‌کند که با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا به مدیریت دونالد ترامپ روابط کابل- واشنگتن گسترش یافته و بهتر می‌شود.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *