آریا عظیمی نژاد موسیقی "پایتخت" را روی صحنه برد/ معرفی موسیقی مقامی ایران در جشنواره برلین

17:15 - 01 بهمن 1395
کد خبر: ۲۶۹۷۱۱
آریا عظیمی‌نژاد آهنگساز برجسته کشور در ادامه ارزش‌گذاری‌های خود بر موسیقی مقامی ایران، آخرین کنسرت سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در برج آزادی را با اجرای متفاوت قطعاتی از موسیقی مقامی کردستان، مازندران، هرمزگان، ترکمن‌صحرا و... به روی صحنه برد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، در آخرین کنسرت سی و دومین جشنواره موسیقی فجر با حضور آریا عظیمی نژاد، نیما رمضان (گیتار الکتریک)، بردیا امیری (درامز) و آرش سعیدی (گیتار بیس) همراه با آریا عظیمی‌نژاد (کیبورد، سه‌تار) بر روی صحنه حضور یافته و خواسته‌های این آهنگساز را در مقابل دیدگان علاقمندان به موسیقی مقامی ایران اجرا کردند.

اجرای پروژه "بوم و بر" شامل ترکیبی از ساخته‌های آریا عظیمی‌نژاد و بداهه‌نوازی بود که البته قطعات مقامی این رپرتوار از موسیقی مناطق مختلف ایران الهام گرفته شده بود. 3 قطعه از موسیقی مقامی مازندران و آثاری از موسیقی مناطق کردستان، هرمزگان، خراسان شمالی و جاشوای بندر امامی، برنامه کنسرت 30 دی "بوم و بر" را تشکیل می‌داد. 

تلفیق موسیقی مقامی با موسیقی راک از ویژگی‌های متفاوتی بود که این کنسرت داشت و آن را با تمامی اجراهای دیگر عظیمی‌نژاد متفاوت می‌کرد. در موسیقی ایران معمولاً آوازها و نغمه‌های سنتی یا کلاسیک ایرانی با موسیقی راک تلفیق شده ولی کمتر پیش آمده که موسیقی مقامی با چاشنی گیتار الکتریک نواخته شود. این تمام آن‌چه بود که در کنسرت هیجان‌انگیز "بوم و بر" رخ داد و نظر مخاطب را به خود جلب کرد. 

نحوه اجرای قطعات نیز به شکلی بود که آثار قدیمی ساخته شده توسط عظیمی‌نژاد با آواز خوانندگانی نظیر استاد اسحاقی، استاد خالو قنبر راستگو و... به صورت پلی‌بک در سالن برج آزادی پخش شده و نوازندگان موسیقی راک بر روی آن آثار مقامی به صورت تعیین‌شده و یا بداهه نوازندگی می‌کردند. در این میان اجرای موسیقی متن سریال "پایتخت" با استفاده از ادوات گیتار الکتریک، کیبورد، درامز و گیتار بیس بسیار مورد استقبال قرار گرفت. 

در این کنسرت محمد اصفهانی از همکاران آریا عظیمی‌نژاد و سعید نیک‌پور از دیگر موسیقیدان های برجسته کشور با حضور در مجموعه فرهنگی برج آزادی، از نزدیک اولین اجرای پروژه "بوم و بر" را تماشا کردند.

گروه "بوم و بر" پس از اجرا در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر، در جهت تبلیغ موسیقی مقامی ایران در سطح دنیا به فستیوال‌ها و رویدادهای مختلف بین‌المللی نظیر جشنواره برلین به روی صحنه خواهد رفت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *