درخواست شریفیان از مسئولان برای رونق موسیقی نواحی/ شب موسیقی بوشهر در تالار رودکی

13:29 - 01 بهمن 1395
کد خبر: ۲۶۹۶۹۸
در بخش دوم از شب هفتم سی دومین جشنواره موسیقی فجر گروه لیان بوشهر به سرپرستی محسن شریفیان در تالار رودکی به روی صحنه آمد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، گروه لیان (نام قدیم بوشهر به معنای آفتاب درخشان) در سال 1372 به سرپرستی محسن شریفیان تشکیل شد که یکی از مطرح‌ترین و با سابقه‌ترین گروه‌های موسیقی بومی ایران است و کارنامه قابل توجهی دارد.
 
در ابتدای برنامه مجری درباره گروه لیان صحبت و افراد گروه را معرفی کرد. پس از آن محسن شریفیان، پژوهشگر موسیقی و سرپرست گروه، به حضار خوش‌آمد گفت و مقداری در مورد موسیقی بوشهری و قطعاتی که می‌خواهند اجرا کنند صحبت کرد. وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که در جشنواره‌های بین‌المللی هم اجرا داشته باشد و از مسئولان جشنواره خواست موسیقی نواحی را در کشورهای دیگر و در سطح بین‌المللی نیز معرفی کرده رونق دهند.
 
هنرمندانی که در این اجرا هنرنمایی کردند عبارت بودند از: محسن شریفیان (نی انبان، نی جفتی و فلوت، سرپرست گروه)، آکا صفوی (خواننده)، اکلو فرامرزی (خواننده)، حمید اکبری (تمپو)، کاخن و دایره، امین سلیمیان (دایره)، مهدی شریفیان (عود)، حسین سنگسر (دم دم) بودند.
 
در این اجرا قطعاتی محلی بوشهری همچون سی ناخدا، چغول، خلخال، نی مه، چوبی، شروه، دریایی، اشکله، گیریک، لابی، دینا اجرا شده که آهنگسازی و تنظیم همه قطعات با محسن شریفیان، آهنگساز و سرپرست گروه لیان بود. این اجرای پر شور و شاد مورد استقبال بسیار زیاد مخاطبان قرار گرفت.
 
از چهره‌هایی که در این برنامه حضور داشتند می‌توان به علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرعامل بنیاد رودکی اشاره کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *