"همنوازان سایه" برای موسیقی انقلاب نواخت/ اجرایی متناسب با ایام پیروزی انقلاب اسلامی

19:50 - 30 دی 1395
کد خبر: ۲۶۹۴۵۹
«همنوازان سایه» در اجرایی که در جشنواره موسیقی فجر داشت، تمام قطعات اجرایی خود را از میان ساخته های آهنگسازان بزرگ و مرتبط با حال و هوای ایام پیروزی انقلاب اسلامی انتخاب کرده بود.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، اجرای گروه موسیقی «همنوازان سایه» به سرپرستی محمد امین اکبرپور و خوانندگی حسین علیشاپور در سانس دوم از ششمین شب جشنواره موسیقی فجر در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت.

این گروه اجرای خود در دو بخش روی صحنه برد. در بخش اول و اجرای ساز و آواز اکبرپور سرپرست گروه و نوازنده تار همراه با علیشاپور روی صحنه آمدند و قطعاتی را اجرا کردند. در بخش دوم دیگر اعضای گروه هم روی صحنه آمده و قطعاتی را اجرا کردند که اغلب از ساخته های زنده یاد محمدرضا لطفی بوده و خاطرات روزهای پیروزی انقلاب اسلامی را به ذهن متبادر می کرد.

«آذرخش» با شعری از هوشنگ ابتهاج و آهنگسازی زنده یاد لطفی اجرا شد. قطعه بعدی «کاروان شهید» بود که همه آن را با صدای استاد شهرام ناظری به خاطر دارند. این قطعه هم با شعری از محمد ذکایی و آهنگسازی زنده یاد لطفی بود اجرا شد و علیشاپور خواننده گروه بخوبی از عهده اجرای این آهنگ برآمد. «تیغ باید» با شعری از لاهوتی و آهنگسازی لطفی قطعه بعدی بود.
 
همچنین از ساخته های این آهنگساز فقید «گروه جانبازان» هم اجرا شد. قطعه پایانی این اجرا هم از میان ساخته های استاد حسین علیزاده انتخاب شده بود. قطعه «اتحاد» با شعری از حمید حمزه پایان بخش این اجرا بود. اجرایی که تمام قطعات خود را با محوریت دهه فجر انتخاب کرده بود و توانست اجرایی درخور این ایام داشته باشد.

در این کنسرت موسیقی، حسین علیشاپور به عنوان خواننده گروه «همنوازان سایه» حضور داشت و بهنوش بهنام نیا و فیروزه رئیس دانا نوازندگان کمانچه، آرش عزیزی و محمذ امین اکبرپور نوازنده تار، محمد یوسفی نوازنده نی، حمیدرضا برزویی نوازنده سنتور، محمدباقر زینالی نوازنده عود، علی اکبر داداش زاده نوازنده رباب و سهیل اله دادیان نوازنده تنبک روی صحنه رفتند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *