"رسانه‌های افغانستان" ملزم به استفاده از کلمه شهید برای جان‌باختگان نیروهای امنیتی هستند

21:04 - 28 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۴۶۲
بر اساس طرحی که روز دوشنبه در مجلس افغانستان تصویب شد، رسانه‌های این کشور مکلف‌ هستند جان‌باختگان نیروهای امنیتی این کشور را «شهید» بنامند.
به گزارش سرویس بین الملل مجلس نمایندگان افغانستان طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن، رسانه‌ها پس از این مکلف به استفاده از کلمه شهید برای جان باختگان نیروهای امنیتی شدند.
 
در متن این طرح که قاضی «نظیراحمد حنفی»، عضو مجلس روز (دوشنبه) آن را در جلسه علنی قرائت کرد، چنین آمده است: دفاع از دین و دولت جمهوری اسلامی افغانستان وظیفه شرعی است. مدافعان نیروهای امنیتی که در دفاع از کشور جان هایشان را از دست می دهند، شهیدند.
 
حنفی افزود که بر اساس این طرح، تمام رسانه‌های صوتی، چاپی، تصویری دولتی و خصوصی مکلفند از عنوان شهید به جان باختگان نیروهای امنیتی استفاده کنند.
 
عبدالرئوف ابراهیمی، رئیس مجلس نمایندگان افغانستان این طرح را به رای‌گیری گذاشت که به اتفاق آرای نمایندگان به تصویب رسید.
 
پیام آفتاب نوشت: پیش از این شورای سراسری علمای افغانستان، در بیانیه‌ای با شهید خواندن قربانیان نیروهای امنیتی کشور، از رسانه‌ها خواسته بود تا پس از این جان باختگان نیروهای امنیتی را شهید خطاب کنند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *