رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تدوین بیانیه سه جانبه ایران، روسیه، و ترکیه برای مبارزه مشترک علیه تروریسم

16:34 - 30 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۸۰۴۲
امروز مسکو میزبان وزرای خارجه و دفاع ایران، روسیه، و ترکیه بود تا بحران سوریه و به ویژه اوضاع حلب را بررسی و درباره نحوه حل و فصل این بحران که گریبانگیر کشور سوریه و کل منطقه خاورمیانه شده است با هم گفتگو و رایزنی کنند.
نشست دو جانبه  وزرای دفاع ایران و روسیه در مسکو آغاز شدبه گزارش گروه بین‌الملل ، امروز مسکو میزبان وزرای خارجه و دفاع ایران، روسیه، و ترکیه بود تا بحران سوریه و به ویژه اوضاع حلب را بررسی و درباره نحوه حل و فصل این بحران که گریبانگیر کشور سوریه و کل منطقه خاورمیانه شده است با هم گفتگو و رایزنی کنند.

براساس گزارش «راشاتودی»، «سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه در این نشست اظهار کرد ک متن بیانیه مسکو در خصوص گامهای ضروری برای حل و فصل بحران سوریه به زودی منتشر خواهد شد.

«راشاتودی» می‌افزاید که «شایگو» در نشست مشترک با «محمد حسین دهقان» همتای ایرانی خود ضمن بیان اینکه تدوین این بیانیه بسیار ضروری  حیاتی است تصریح کرد که امروز کارشناسان در حال تهیه بیانیه مسکو درخصوص گامهای ضروری برای حل بحران سوریه و مبارزه با تروریسم هستند.

وی تاکید کرد که تهران، مسکو، و آنکارا آمادگی دارند که ضمانت اجرایی اقدامات لازم برای حل بحران سوریه را تضمین کنند.

«شایگو» تاکید کرد که همه اقدامات مشترک پیشین آمریکا و متحدانش در قالب ائتلاف جهانی علیه داعش یا به شکلهای دیگر به شکست انجامیده است و عملا در واقعیت ناکارآمدی خود را نشان داده‌اند.

وزیر دفاع روسیه افزود: تصویب این بیانیه در سطح وزرای دفاع و خارجه ایران، روسیه، آنکارا نشانده تمایل و اشتیاق این کشورها برای ضمانت اقدامات مشترک برای حل فوری بحران سوریه است.

«شایگو» تاکید کرد که  تصویب این بیانیه در سطح وزرای دفاع و خارجه ایران، روسیه، آنکارا نشانده تمایل و اشتیاق این کشورها برای ضمانت اقدامات مشترک برای حل فوری بحران سوریه است.

براساس گزارش «راشاتودی» وزیر دفاع روسیه همچنین با «فکری ایشیک» وزیر دفاع ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

«فکری ایشیک» ضمن تمجید از عملیات آزادسازی شرق حلب  گفت: هم اکنون ما شاهد یک عملیات موفق آمیز برای آزادسازی شرق حلب از اشغال عناصر مسلح و تخلیه کلیه افراد مسلح از این منطقه هستیم.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امورخارجه ترکیه که هم اکنون  برای مذاکره با محمد جواد ظریف و سرگئی لاوروف در مسکو به سر می برد گفت که عملیات سه جانبه کارایی خود را در آزادسازی شرق حلب به خوبی نشان داد و باید آن را برای قسمتهای دیگر روسیه به کار گرفت.

«چاووش اوغلو» همچنین اضافه کرد که روند صلح باید در سراسر سوریه اجرایی شود.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز اظهار کرد که روسیه، ترکیه، و ایران باید برای پایان دادن به تروریسم که سوریه و همه منطقه خاورمیانه را تهدید می کند با هم همکاری مشترک داشته باشند.

وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کرد که از تروریسم نمی توان به عنوان ابزاری برای دست‌یابی به اهداف سیاسی کوتاه مدت استفاده کرد چرا که تروریسم تهدید جدی است و ضرورت دارد که ما با آن مبارزه کنیم.

«سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه نیز در کنفرانس خبری مشترک با «محمد جواد ظریف» و «مولود چاووش اوغلو»  پس از نشست سه جانبه اعلام کرد که در خصوص توقف درگیریها در سوریه و آغاز روند سیاسی برای حل بحران این کشور با ایران و ترکیه به توافق رسیدیم.

وی افزود که ایران، روسیه و ترکیه ضمن تاکید بر حاکمیت ارضی سوریه بر مبارزه با گروهکهای تروریستی در سوریه اصرار دارند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *