چرا "نخست وزیر پاکستان" علیه گروههای تروریستی اقدامی نمی‌کند؟

23:17 - 29 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۷۲۷۳
رهبر حزب مسلم لیگ شاخه عوامی که خود را جزو معدود منتقدان واقعی دولت می‌داند گمانه زنی‌هایی را درباره همکاری نخست وزیر پاکستان و گروههای تروریستی رسانه‌ای کرد.
چرا به گزارش سرویس بین الملل شیخ رشید رهبر حزب مسلم لیگ شاخه عوامی اعلام کرد که «نواز شریف» علیه گروههای تروریستی اقدامی نمی‌کند زیرا به طور پنهانی از این گروهها حمایت می‌کند.
 
وی در گفت‌وگو با داون نیوز اظهاراشت؛ سخنرانی‌های نواز شریف نخست وزیر پاکستان در خصوص مبارزه با تروریسم جنبه سیاسی دارد ولی در اصل علیه گروههای تروریستی اقدامی جدی صورت نمی‌دهد.
 
رهبر حزب مسلم لیگ شاخه عوامی، مبهم بودن اراده نواز شریف در نبرد با گروههای تروریستی را یکی دیگر از دلایل خود اعلام کرد.
 
شیخ رشید گفت: در حادثه حمله تروریستی به بیمارستان  شهر کویته که بیش از 70 نفر کشته شدند نیز ما اطمینان داشتیم که شعار پیدا کردن عاملان این حمله ترویستی برای گرم کردن چند روزه بازار است و پس از چند  روز به تاریخ خواهد پیوست.
 
وی حتی عامل فشارهای فراوانی که بر وزیر کشور پاکستان وجود دارد و از او درخواست می شود که استعفا دهد را توطئه نواز شریف دانست.
 
رهبر حزب مسلم لیگ شاخه عوامی تصریح کرد که در دوره ریاست «ژنرال راحیل شریف» بر ستاد ارتش پاکستان، نواز شریف نمی توانست جولان دهد ولی اینک با مجبور کردن «چوهدری نثار» به استعفا، اقداماتی جدید آغاز خواهد کرد.
 
این مهم است که «چوهدری نثار» وزیر کشور پاکستان از حقیقت ماجرا آگاه شود چیزی که ما مدتهاست آن را بیان می کنیم.
 
پیش از این انتقادات فراوانی از دولت پاکستان در خصوص کارآمد نبودن «برنامه ملی ضد ترویستی» صورت گرفته بود.
 
در روزهای اخیر زمزمه استعفای وزیر کشور پاکستان نیز به گوش می‌رسد که البته «چوهدری نثار» با تکذیب این خبر گفت: من برای استعفا پیش نخست وزیر رفتم ولی «نواز شریف» از من خواست میدان را خالی نکنم.
 
پیش از آغاز عملیات «ضرب عضب» در سال 2014 که باعث شد ارتش پاکستان بسیاری از تروریست‌های گروههای مختلف را در  مرز این کشور با افغانستان از بین ببرد، دولت ممانعت‌های فراوانی نسبت به آغاز عملیات انجام داد طوری که ارتش پاکستان بدون دریافت مجوز از دولت، حمله را آغاز کرد و پس از آن نخست وزیر این کشور بصورت اجباری این حمله را تائید کرد.
 


ناشناس
|
-
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
0
0
عجب شیر تو شیریست این پاکستان
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *