آزادی حلب روز عزای جبهه غربی - عربی

15:15 - 23 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۵۴۹۳
آزادی حلب روز عزای جبهه غربی - عربی به رهبری آمریکا است.
به گزارش گروه بین الملل ، آنگونه که از اخبار موثق بر می آید، علیرغم اعلام آزاد سازی شهر حلب از سوی ارتش و نیروهای مردمی سوریه و حمایت ایران و روسیه از چنگ داعش، رسانه های غربی و عربی به جای این که به این اتفاق مهم و حیاتی بپردازند، حس انسان دوستانه آنها فوران کرده و نگران مردم این شهر هستند!

در حالی که بیش از 4 سال بود که شهر و استان حلب در اشغال نیروهای داعش قرار داشت و این گروه تروریستی جنایات فجیعی را علیه مردم این شهر اعمال می کرد، سازمان ملل، سازمان های حقوق بشری و کشورهای عربی - غربی هیچگاه نگرانی خود را از حضور همراه با جنایت تکفیری وهابی های تروریسم اعلام نکردند، اما هر گاه ارتش و دیگر نیروهای حامی دولت و ملت سوریه وارد عمل شدند تا به مقابله با تروریست ها بپردازند، صدای آنها بلند شد.

بسیاری در ماجرای سوریه دست به دست هم داده بودند تا دولت قانونی این کشور به واسطه گروه های تروریستی وهابی آل سعود که از سوی آمریکا، انگلیس و اسرائیل حمایت میشوند، سرنگون شود، بیش از 5 سال است که سوریه درگیر یک جنگ ویرانگر است، اما عواملی باعث شد تا چنین اتفاقی نیفتد.

شکست های پی در پی تروریست های تکفیری در سوریه از یک سو و پیروزی های ارتش و نیروهای مردمی عراق در موصل از سوی دیگر برای جبهه عربی و غربی بسیار درد آور است.

آزادی حلب دروازه پیروزی سوریه بر تروریست های تکفیری است و این پیروزی تنها برای سوریه نیست بلکه برای جبهه مقاومت اسلامی، ایران، روسیه و حزب الله لبنان هم هست.

حلب مرکز تجمع و استقرار نیروها و تجهیزات تروریست های تکفیری وهابی بود. آنها این استان و شهر را مرکز دپوی نیرو و تجهیزات خود کرده بودند، تجهیزات و سلاح هایی که از سوی ترکیه وارد حلب می شد. کمک های آل سعود و آمریکا هم از همین مسیر به داعش و دیگر گروه های تروریستی سرازیر می شد.

اکنون با فتح حلب و تلفات سنگین داعش در این منطقه، تدارکات تروریست های تکفیری به دیگر نقاط سوریه بسیار دشوار می شود. حلب به این جهت به عنوان مرکز داعش در سوریه در نظر گرفته شده بود که با ترکیه مرز مشترک دارد، این ویژگی کمک رسانی به آنها را آسان می کرد، ضمن این که استان و شهر حلب یکی از مهمترین مناطق سوریه است.

این استان از لحاظ اقتصادی، قطب اقتصادی سوریه محسوب می شود و از نظر جغرافیایی نیز در منطقه ای مهم و راهبردی قرار دارد.

با شرایطی که در سوریه و همچنین عراق شکل گرفته است، باید آمریکا و غرب به همراه کشورهای عربی مرتجع منطقه، به این نتیجه رسیده باشند که راهبرد و سیاست آنها در منطقه شکست خورده است، واقعیت و البته حقیقت بحران، آن چیزی نیست که ائتلاف عربی غربی بخواهد پیاده کند.

سرنگونی دولت قانونی اسد، فشار به دولت قانونی عراق و طرح تجزیه این دو کشور، بر اساس برنامه ها و اهدافی بود که اعراب و غرب در سر داشتند، اما پذیرفتن شکست برای آنها دشوار و البته دردناک است برای همین راهی که در پیش می گیرند، سیاست همدردی و ابراز نگرانی برای مردمی است که بیش از 4 سال است زیر یوغ داعش بودند. جنایاتی که داعش و تروریست های تکفیری در حلب و در کل سوریه مرتکب شده اند، نادیده گرفته می شود.

اما اکنون که پیروزی های بزرگی در جبهه نبرد سوریه و عراق به دست آمده است، اقتدار، نفوذ و تأثیرگذاری انقلاب اسلامی هم افزون گشته است، اکنون با این وضعیت مطلوب، پیشنهادهای مذاکره بر سر موضوع سوریه، هم به ایران و هم به روسیه ارائه می شود، اما این دو کشور نباید توجهی به این پیشنهادها داشته باشند.

پیشنهاد مذاکره به مفهوم پایان و توقف جنگ با تروریست هایی است که به چنین فضایی نیاز دارند.

اما این پیروزی ها و در ادامه پیروزی های دیگر در منطقه چه تبعاتی برای آمریکا و همپیمانان او خواهد داشت؟

ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا که تا چند روز دیگر وارد کاخ سفید خواهد شد، یکی از سیاست های خود را تمرکز بر امور داخلی اعلام کرده است حتی گفته که آمریکا باید سیاست براندازی دولت ها را کنار بگذارد.

با این حساب، باید در انتظار خروج آمریکا از منطقه باشیم. شاید یک عقب نشینی تاکتیکی باشد، شاید هم یک خروج راهبردی، اما این عقب نشینی صورت خواهد گرفت.

و می بینیم که آمریکایی ها هیچ نقشی در شکست تروریست های تکفیری وهابی نداشتند، ایران، روسیه، سوریه و عراق همچنین حزب الله لبنان بیشترین هزینه را در مبارزه با تروریسم کردند و این پیروزی به نام جبهه مقاومت نوشته خواهد شد و بدنامان این نبرد، آمریکا، ترکیه، آل سعود و دیگر کشورهای عربی هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *