مسابقات سراسری قرآن در "پاکستان" به همت رایزنی فرهنگی ایران برگزار می شود

23:47 - 22 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۴۷۳۵
همزمان با سالروز میلاد فرخنده حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت، دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم پاکستان به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد و باهمکاری موسسه قرآنی 'صوت القراءالعالمی پاکستان' روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می شود.
مسابقات سراسری قرآن در به گزارش سرویس بین الملل  در مرحله نهایی این دوره از مسابقات، 24 نفر از قاریان و حفاظ برجسته از سراسر پاکستان حضور دارند که در دو رشته حفظ کل و قرائت قرآن کریم به رقابت می پردازند.

در پایان به نفرات اول تا سوم هر رشته جوایزی از طرف رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اهداء خواهد شد و نفرات اول حفظ و قرائت برای شرکت در مسابقات بین المللی قرآن کریم در جمهوری اسلامی ایران معرفی خواهند شد.

این مسابقات، درمرحله مقدماتی دردو رشته حفظ وقرائت درچهار ایالت های: پنجاب، سند، بلوچستان وخیبر پختونخواه برگزار شد و در مرحله مقدماتی از هر ایالت شش نفر، به ترتیب سه نفر دررشته حفظ وسه نفر در رشته قرائت برگزیده وبه مرحله نهایی که درشهر اسلام آباد برگزار خواهد شد، راه یافته اند.
 
آیین اختتامیه مسابقات همزمان با برگزاری جشن های میلاد النبی( ص) روز پنجشنبه هفته جاری با حضور جمعی از شخصیت های علمی،فرهنگی و دینی پاکستان و مسئولان نهادهای فرهنگی ایران در اسلام آباد برگزار وجوایز نفرات برتر مسابقات نیز اهداء خواهد شد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *