رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"داعش" از پاکستان وارد افغانستان شده است

8:11 - 15 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۰۹۰۷
رییس اجراییه در دیدار با نخست وزیر قزاقستان گفت: داعش در پاکستان مستقر بود و پس از عملیات در منطقه وزیرستان، وارد افغانستان شد.
به گزارش سرویس بین الملل  رئیس اجراییه در دیدار با نخست وزیر قزاقستان گفت: ‌تروریست‌های داعش در پاکستان مستقر بوده و پس از عملیات در منطقه وزیرستان، وارد افغانستان شدند.
 
عبدالله عبدالله رییس اجراییه در حاشیه اجلاس سران حکومت‌های سازمان همکاری‌های شانگهای در شهر بشکیک قزاقستان با «باقی‌جان ساگیان تاییف» نخست وزیر این کشور دیدار کرد.
 
در این دیدار 2 طرف پیرامون مسائل مختلف به ویژه موضوع امنیت و ثبات در منطقه و ضرورت همکاری‌های دوجانبه گفتگو کردند.
 
نخست وزیر قزاقستان در این دیدار گفت: کشورش خواهان تامین امنیت و ثبات در افغانستان است و به همین منظور نماینده کشورش در کنفرانس بروکسل برای افغانستان شرکت کرده است.
 
وی بیان داشت: قزاقستان آماده است با افغانستان در بخش‌های مختلف کمک و همکاری همه جانبه نماید.
 
نخست وزیر قزاقستان افزود: داعش تهدیدی برای منطقه و افغانستان است و باید تلاش شود تا زمینه استقرار آنان در افغانستان و منطقه فراهم نگردد.
 
همچنین عبدالله در این دیدار گفت: نیروهای داعش در پاکستان مستقر بود و از آنجا بعد از عملیات در منطقه وزیرستان به افغانستان وارد شدند.
 
رییس اجراییه افزود: حکومت افغانستان با تروریستهای داعش در چندین منطقه درگیر است و این گروه تلفات زیادی را متحمل گردیده است.
 
وی خاطر نشان ساخت که با پدیده تروریسم باید در سطح منطقه‌ای و جهانی برخورد شود و برای مقابله با این تهدید بایستی همکاری‌های اطلاعاتی افزایش یابد.
 
در پایان این دیدار دو طرف توافق کردند در عرصه مبادله اطلاعات و چگونگی مبارزه با افراط‌گرایی در منطقه بحث و تبادل نظر صورت گیرد.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *