رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

یک نظامی آمریکا به جرم سرقت در "افغانستان" به 4 ماه حبس محکوم شد

11:10 - 08 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۷۹۹۰
یک نظامی آمریکایی به جرم دست داشتن در سرقت دو تانکر سوخت و گرفتن رشوه در افغانستان به چهار ماه حبس و پرداخت ۳۷ هزار دلار جریمه محکوم شد.
یک نظامی آمریکا به جرم سرقت در  به گزارش سرویس بین الملل به نقل از آوا، شیلدون مورگان نظامی ارتش آمریکا در افغانستان به جرم دست داشتن در سرقت دو تانکر سوخت و دریافت پنج هزار دلار رشوه به ۴ ماه حبس تعزیری و پرداخت ۳۷ هزار و ۳۰۰ دلار جریمه نقدی محکوم شد.
 
مورگان در واحد ۴۲۶ آمریکا در  ولایت «ننگرهار» افغانستان حضور داشت. وی  برای مدت یک سال از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ در پایگاهی در شهر «جلال‌آباد» کار می‌کرد که وظیفه توزیع سوخت به دیگر پایگاه های نظامی را بر عهده داشت.
 
بر اساس اظهارات دادگاه، یکی از مترجم‌های رانندگان شرکت حمل و نقل افغانستان که مسئول توزیع سوخت بود، در دسامبر سال ۲۰۱۰، از مورگان می‌خواهد تا اجازه دهد مقداری از سوخت‌های تانکرها را سرقت کند و نظامی آمریکایی نیز در ازای پنج هزار دلار برای هر تانکر این مسئله را نادیده می‌گیرد.
 
دادستانی آمریکا در ابتدا دو سال حبس برای مورگان درخواست کرده بود اما پس از همکاری مورگان در این پرونده او را به چهار ماه حبس تعزیری محکوم کردند.
 
هشت تن دیگر که در این پایگاه کار می کردند و از متهمان این پرونده بودند، توسط دادگاه آمریکا تبرئه شدند.
 
بر اساس حکم دادگاه، مورگان از ارتش آمریکا اخراج می شود و تمامی مزیت های عضویت در ارتش این کشور را از دست می دهد.
 
 لازم به ذکر است؛ در سال ۲۰۱۴ نیز دو نظامی آمریکایی به جرم سرقت در یکی از شهرهای افغانستان بازداشت شدند.
/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *