رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در ساخت آزادراه تهران- شمال

15:27 - 04 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۶۸۰۰
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
وزیر راه وشهرسازی در بازدید حجت الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری از بهره‌گیری كامل از فناوری‌های روز دنیا در زمینه حفاری تونل تمام مقطع و ایجاد تونل‌های دوقلو و معماری راه‌ در آزادراه تهران- شمال خبر داد و تاکید کرد قطعه اول این پروژه تا بهار ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش گروه اقتصاد ، عباس آخوندی اظهار کرد: قطعه اول این پروژه بیش از ۷۰ درصد و به طور متوسط ماهانه ۳ درصد پیشرفت فیزیكی دارد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا بهار ۹۶ به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
وی افزود: پاكت‌های مناقصه انتخاب پیمانكاران قطعه ۲ آزادراه تهران- شمال امروز بعدازظهر باز می‌شود.
 
وزیر راه و شهرسازی از اجرای رویه بتنی در آزادراه تهران- شمال خبر داد و گفت: اجرای رویه بتنی برای اولین بار در كشور روی سطح جاده آزادراه تهران-شمال شكل می‌گیرد.
 
به گفته آخوندی همزمان با شروع بهره‌برداری از قطعه دوم، سرمایه‌گذاری روی قطعه سوم نیز انجام خواهد شد.
 
این مقام مسئول با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای آزادراه تهران- شمال مشخصات طراحی و چشم‌نوازی این جاده را مهم ارزیابی كرد و گفت: به دلیل طولانی بودن مسیر و تعدد تونل‌ها در صورت عدم چشم‌نواز بودن داخل تونل و طول مسیر چشم رانندگان دچار خستگی می‌شود  و امكان بروز اتفاقات ناگوار نیز وجود دارد. به همین خاطر از فناوری‌های جدید در معماری تونل‌ها استفاده شده است.
 
وی در ادامه یادآور شد: در قطعه ۲ آزادراه با استفاده از فناوری جدید ۱۲ متر از تونل تمام مقطع را به طور یك‌جا حفر می‌كنیم. همچنین اجرای تونل‌های دوقلو نیز از دیگر كارهای جدید در این آزادراه به شمار می‌رود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *