اردشیر کامکار و وحید تاج روی صحنه می‌روند

12:45 - 25 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۱۱۵۱
اردشیر کامکار و وحید تاج در روزهای ابتدایی فصل پائیز روی صحنه اجرا با علاقمندانشان دیدار می کنند.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، اردشیر کامکار در سومین روز از مهرماه در دو بخش موسیقی فارسی و محلی به عنوان سرپرست گروه و همچنین نوازنده کمانچه روی صحنه می رود.

در این کنسرت وحید تاج در بخش فارسی و حشمت رجب زاده در بخش محلی می خوانند.

اردشیر کامکار از کودکی، ویلن را نزد پدرش فرا گرفت و چندی بعد به عنوان نوازندهٔ ویلن و کمانچه به عضویت ارکستر فرهنگ و هنر سنندج درآمد.

اردشیر کامکار همواره برای گسترش هر چه بیش تر قابلییت‌های ساز کمانچه کوشیده‌است. او با استفاده از تکنیک های خاص ویلن و پوزیسین های ویلن بر روی ساز کمانچه توانست چهره ای دیگر از این ساز را به نمایش بگذارد. در این راستا، قطعه های استاد صبا را در دو اثر "به یاد صبا" و "بر تارک سپیده" به کمک کمانچه و ارکستر به اجرا در آورده است. 

اردشیر کامکار و وحید تاج روی صحنه می روند/////////////////ارسال نشود

کامکار در قطعه «بر تارک سپیده»، با تکیه بر توانایی‌های خود دست به ابتکارهای بدیعی زده و از این رهگذر کمانچه را به سازی فوق‌العاده تأثیرگذار و وجدآور مبدل کرده‌است. براساس گفته بزرگان موسیقی ایران نوع و سبک نوازندگی اردشیر کامکار و تلاش های وی برای شناساندن تکنیک های ناشناخته ساز کمانچه، سرمشق و الهام بخش نوازندگان جوان کمانچه و ویلن در ایران شده است به طوری که ساز کمانچه در میان نوازندگان و مردم جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.

از شاخصه‌های مهم او در نوازندگی به لحن و بیان مستقل، صدای زیبا ی ساز و آرشه کشی شفاف و بدون برخورد آرشه به سیم های دیگر (که در سبک دیگر نوازندگان مشهور هم این گونه نیست) و تکنیک فوق‌العاده و اجرای قوی و تمیز پوزیسیون های 7 به بالا و اجرای صداهای هارمونیک که این تکنیک ها مختص ساز ویلن می باشد و تقریباً برای ساز کمانچه به سختی قابل اجرا است می‌توان اشاره کرد.

در این اجرا فرج علیپور به عنوان نوازنده کمانچه، کامبیز گنجه ای به عنوان نوازنده تنبک، نیریز کامکار به عنوان نوازنده تار، سیاوش کامکار به عنوان نوازنده سنتور، کامران احمدی به عنوان نوازنده دفن، سعید نایب محمدی به عنوان نوازنده عود، قاسم رحیم زاده به عنوان نوازنده تار و ترگل خلیقی به عنوان نوازنده رباب حضور دارند.

این کنسرت ساعت 21 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *