"روسیه و آلمان" آغاز مذاکرات سوریه را خواستار شدند

15:11 - 14 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۷۰۷۹
میخائیل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و مارکوس ادرر معاون وزارت امور خارجه آلمان خواستار ازسرگیری مذاکرات سوریه و ادامه تلاش های بین المللی برای حل و فصل سیاسی بحران این کشور شدند.
به گزارش سرویس بین الملل وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: طرفین در رایزنی های خود که در مسکو انجام شد به طور مفصل در باره مسائل مهم خاورمیانه مورد علاقه به ویژه سوریه گفت وگو کردند.

در دیدار معاون وزارت امور خارجه روسیه با همتای آلمانی، اوضاع سیاسی-نظامی و وضعیت انسانی سوریه در کانون مذاکرات قرار داشت و همچنین مسائل لیبی، یمن و دورنمای سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی بررسی شد.

طرف های روسی و آلمانی همچنین بر حل و فصل سیاسی مسائل و مناقشه های منطقه خاورمیانه از طریق گفت و گوهای ملی با رعایت معیارهای قوانین بین المللی تاکید کردند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: در این دیدار، ضرورت افزایش تلاش ها برای حل سیاسی بحران سوریه بر اساس توافقنامه سی ام ژوئن سال 2012 ژنو، مصوبه های شورای امنیت سازمان ملل و گروه بین المللی حامیان سوریه مورد تاکید قرار گرفت.

اهمیت رعایت و تقویت آتش بس، از سرگیری مذاکرات سوری زیر نظر سازمان ملل، حفظ یکپارچگی سوریه و رعایت حقوق شهروندان این کشور نیز از دیگر محورهای مورد تاکید معاونان وزارت خارجه روسیه و آلمان اعلام شده است.

معاون وزارت امور خارجه روسیه همچنین گزارشی را در باره اوضاع انسانی سوریه و اقدام هایی که مسکو و دمشق با هماهنگی سازمان ملل و آمریکا برای بهبود وضعیت زندگی مردم در منطقه حلب انجام می دهند، ارائه کرد.
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *