رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نگاهی به زندگی شهیدان رجایی و باهنر با سه اثر سوره مهر

20:30 - 11 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۶۲۲۸
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
هم‌زمان با سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، سوره مهر سه اثر داستانی «ستاره من»، «گلستان در آتش» و «چراغ صبح» را به علاقه‌مندان كتاب معرفی می‌كند.
به گزارش گروه فرهنگی ، «ستاره من» به قلم زهره یزدان‌پناه و «گلستان در آتش» به قلم ابراهیم حسن بیگی از مجموعه قهرمانان انقلاب است كه روایت داستانی زندگی  شهیدان رجایی و باهنر برای نوجوانان در آن منتشر شده است.

نویسنده در كتاب«ستاره من» سعی كرده بخشی از زندگی شهید رجایی را برای مخاطب نوجوان روشن سازد. «گلستان در آتش» هم روایتی داستانی از زندگی شهید محمد جواد باهنر است كه نویسنده (ابراهیم حسن‌بیگی) در این اثر تلاش كرده از روایت داستانی برای معرفی زندگی شهید باهنر استفاده كند تا ابعاد زندگی معنوی این شهید بزرگوار بیش از پیش برای خوانندگان روشن شود.

همچنین«چراغ صبح» عنوان دیگری از زندگی داستانی شهید رجایی است كه این اثر از مجموعه مفاخر ملی- مذهبی است كه توسط اصغر فكوری به نگارش درآمده است.

اصغر فكوری نویسنده كتاب «چراغ صبح»، زندگی‌نامه این شهید را به شیوه خطی و كلاسیك و بدون پیچیدگی‌های ساختاری روایت می‌كند؛ اما نثر پخته نویسنده و شگفتی حوادث زندگی محمدعلی رجایی، خواندن داستان را برای مخاطب جذاب و دوست داشتنی می‌سازد. او داستان را با ورود شهید رجایی به جلسات سخنرانی آیت‌الله طالقانی و علاقه‌مندی‌اش به آن بزرگوار ادامه می‌دهد. جلساتی كه بیش از گذشته موجب فعالیت محمدعلی رجایی در زمینه تكثیر و توزیع اعلامیه‌های امام خمینی (ره) می‌شود. دوران معلمی او در بیجار با توصیف‌های درخشان نویسنده از طبیعت روستا و علاقه‌ بچه‌ها به معلمشان، یكی از فصل‌های خواندنی كتاب را تشكیل داده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *