رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نارضایتی فرمانده ارتش "پاکستان" از عملکرد ضدتروریستی دولت

19:01 - 23 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۹۰۷۳
پس از انفجار مرگبار اخیر در شهر کویته، ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان بار دیگر نشان داد که از عملکرد نهادهای دولت در زمینه اجرای 'طرح اقدام ملی علیه تروریسم' رضایت ندارد.
نارضایتی فرمانده ارتش به گزارش سرویس بین الملل  ژنرال راحیل شریف روز گذشته در جلسه امنیتی با حضور روسای نهادهای عالی اطلاعاتی و فرمانده هان ارشد ارتش در شهر راولپندی، نسبت به کند بود پیشرفت روند اجرای طرح های برنامه اقدام ملی علیه تروریسم در کشور ابراز نارضایتی و تاکید کرد که این موضوع تبعات منفی بر دستاوردهای عملیات جاری ضدتروریستی ارتش (موسوم به ضرب عضب) دارد.

پس از حمله تروریستی مرگبار پاییز سال 1393 طالبان به مدرسه ای در شهر پیشاور که حدود 150 کشته برجای گذاشت، دولت پاکستان با همراهی ارتش این کشور، طرحی موسوم به 'طرح اقدام ملی علیه تروریسم' را با هدف شتاب بخشیدن به مبارزات ضدتروریستی در این کشور تصویب کرد. پیش از تصویب این طرح، ارتش پاکستان عملیات نظامی گستره ضرب عضب را علیه تروریست ها آغاز کرده بود که مرحله نهایی آن، همچنان ادامه دارد.

پس از انفجار مرگباری انتحاری اخیر در شهر کویته که دست کم 70 نفر از جمله 60 وکیل را به کام مرگ فرستاد، عملیات های ویژه برای شناسایی عناصر تروریستی و همدستان این افراد از جمله تروریست های تحریک طالبان پاکستان و گروه تروریستی جماعت الاحرار (مسئول حمله انتحاری کویته) در ایالت پنجاب راه اندازی شد با این حال فرمانده ارتش پاکستان به طور علنی از عملکرد ضعیف دولت سیاسی در اجرای برنامه های ضدتروریستی ابراز نارضایتی کرد.

ژنرال راحیل شریف افزود: برنامه ملی اقدام علیه تروریسم نقطه عطف دستاوردها و اهداف ما در مسیر مبارزه با تروریسم است اما عدم پیشرفت در اجرای این برنامه ها موجب تحلیل رفتن دستاوردهای عملیات ضدتروریستی ضرب عضب می شود.

به گزارش منابع خبری پاکستان، انتقاد صریح ارتش این کشور آن هم تنها دو روز پس از نشست مشترک مقام های عالی سیاسی و نظامی پاکستان درخصوص روند اجرای برنامه ملی اقدام علیه تروریسم، از نا امیدی سران نیروهای مسلح از عملکرد دولت و برآورده نشدن انتظارهای آنان از سوی دولت حکایت دارد.
 
فرمانده ارتش پاکستان تاکید کرد: تا زمانی که تمامی نهادها در مسیر رفع کاستی های مرتبط با اجرای برنامه های ضدتروریستی گام برندارند، معضل تروریسم در کشور ادامه خواهد داشت و رسیدن به صلح و ثبات پایدار در حد رویا باقی خواهد ماند.
 
انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *