رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"پاکستان" از آزمایش موشکی کره شمالی ابراز نگرانی کرد

23:25 - 16 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۶۲۹۵
وزارت امور خارجه پاکستان روز شنبه با صدور بیانیه ای، نسبت به انجام آزمایش های موشکی جدید از سوی کره شمالی ابراز نگرانی کرد.
به گزارش سرویس بین الملل در این بیانیه آمده است: این گونه اقدام ها نقض قطعنامه های شواری امنیت سازمان ملل محسوب می شود.

پاکستان همواره از تمام کشورها خواستار عمل به تعهدات بین المللی خود و پرهیز از هرگونه اقدام علیه صلح و ثبات منطقه ای و جهانی است.
 
این بیانیه می افزاید: پاکستان همواره طرفدار شبکه جزیره کره عاری از سلاح های هسته ای مورد توافق تمام طرف ها بوده است. اسلام آباد معتقد است که تمام کشورها باید به تعهدات بین المللی خود احترام بگذارند. پاکستان مخالف هرگونه اقدام مغایر با صلح و ثبات منطقه و هرگونه اقدام درخلاف جهت حل صلح آمیز و دیپلماتیک مسایل شبه جزیره کره از طریق مذاکرات شش جانبه است.

کره شمالی روز چهارشنبه گذشته دو موشک از نوع رودونگ را در دریای ژاپن شلیک کرد که یکی از آن ها موفق به طی مسافتی نزدیک به 1000 کیلومتر شد. کره شمالی ماه گذشته نیز سه موشک بالستیک را به طور همزمان آزمایش کرده بود.

کره شمالی پیش از این هشدار داده بود که به استقرار سامانه آمریکایی تاد در کره جنوبی واکنش نشان خواهد داد و از آن زمان دست به آزمایش های موشکی متعدد زده است. از سوی دیگر، افزایش فعالیت سایت اتمی پونگ گیه ری در شمال غرب کره شمالی، نگرانی ها درباره پنجمین آزمایش هسته ای این کشور را افزایش داده است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *