مشخص شدن علت مرگ بیماران دیالیزی/ کاهش شدید مراجعان به بیمارستان سینا

10:00 - 11 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۴۲۵۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس بیمارستان سینا شهرستان کارون اهواز از مشخص شدن علت مرگ بیماران دیالیزی در اهواز خبر داد.
سید صاحب حسینی نژاد، رئیس بیمارستان سینای شهرستان کارون اهواز در رابطه با فوت 3 نفر از بیماران بخش دیالیز این بیمارستان به خبرنگار جامعه گفت: بر اساس تحقیقات نهایی، مشخص شد که بیماران فوت شده به دلیل عفونت روده ای جان خود را از دست داده اند و نوشیدن آب یا خوردن غذای آلوده باعث مرگ این بیماران شده است.

وی افزود: با توجه به هوای بسیار گرم اهواز بیماری های عفونت روده ای و گوارشی در این منطقه شیوع زیادی دارد و این عامل باعث شده است این بیماران جانشان را از دست دهند.

حسینی نژاد با اشاره به پذیرش سرپایی بیماران در بیمارستان سینای اهواز اظهارکرد: این بیماران در بیمارستان سینا به صورت سرپایی پذیرش شده اند و ما تنها 2 تا 3 ساعت به آن ها خدمات ارایه کرده ایم، به هر صورت آن ها نیز جزیی از جامعه هستند و گمان می شود یکی از بیماران به عفونت روده ای دچار شده و آن را به دیگران انتقال داده است.

رئیس بیمارستان سینا کارون اهواز افزود: ما با خانواده های این عزیزان ابراز همدردی می کنیم و همه تلاشمان را انجام داده ایم که با پیدا کردن علت این اتفاق موجب تسلای خاطرشان آنها شویم.

حسینی نژاد در رابطه با خدمت دهی بخش دیالیز بیمارستان و کاهش مراجعان افزود: با تبلیغات منفی که در خصوص بیمارستان ها و دستگاه های دیالیز انجام شد با کاهش مراجعان روبرو شدیم اما با توجه به اینکه هیچ مشکلی مرتبط با دستگاه های دیالیز نبوده با اطلاع رسانی کافی امیدوار هستیم بیمارستان به وضعیت سابق باز گردد. 

وی در مورد مرگ 19 نفر بیمار دیالیزی در 5 ماهه نخست سال 95 در استان خوزستان اظهار داشت: این مساله غیر عادی نیست و بیماران دیالیزی سیستم ایمنی ضعیفی دارند و مرگ ماهانه یک، دو یا حتی سه نفر بیمار دیالیز عادی است. زیرا این بیماران از نارسایی مزمن کلیه رنج می برند در معرض انواع بیماری های عفونی، تنفسی و ... هستند و با ابتلای به این بیماری ها جانشان را از دست می دهند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *