سرگردانی "کارگران بی پول" پاکستانی در عربستان ادامه دارد

16:11 - 16 تير 1395
کد خبر: ۱۹۳۸۵۱
صدها نفر از کارگران پاکستانی اخراج شده از شرکت های ورشکسته عربستان، ماه ها است که بی پول و سرگردان در آن کشور بلاتکلیف مانده اند و نه راه پیش دارند و نه راه پس.
سرگردانی به گزارش سرویس بین الملل وزارت امور خارجه پاکستان که در هفته ها و ماه های اخیر چند بیانیه مبنی بر تلاش ها و رایزنی های دیپلماتیک این کشور برای رسیدگی به مسائل شهروندان پاکستانی آواره در عربستان منتشر کرده است، اما تا کنون هیچ نتیجه ای از این رایزنی ها حاصل نشده و اوضاع شهروندان پاکستانی در عربستان روز به روز وخیم تر می شود.

در همین حال، "ممنون حسین" رئیس جمهوری پاکستان و برخی دیگر از مقامات عالی این کشور برای حضور در ضیافت افطار ملک سلمان پادشاه عربستان، این روزها در این کشور به سر می برند و قصد دارند روزهای پایانی ماه رمضانی و بخشی از تعطیلات عید فطر را میهمان پادشاهی عربستان باشند.

براساس گزارش رسمی وزارت خارجه پاکستان، تنها در یک مورد از مشکلات شهروندان پاکستانی که در عربستان به کارگری می پردازند، "شرکت پیمانکاری و ساختمانی سعد"در شهر دمام عربستان، حدود 500 کارگر پاکستانی خود را اخراج کرده است و این افراد ماه ها است بدون دریافت هیچ حقوقی، در شرایط سخت در عربستان به سر می برند.

برخی گزارش ها نیز حاکی است عربستان بیش از یک بار درسال، اجازه خروج به اتباع پاکستان نمی دهد و همین امر موجب شده تا بسیاری از کارگران پاکستانی حتی نتوانند به خانه هایشان بازگردند.

کارگرانی از کشورهای هند، پاکستان، بنگلادش و برخی دیگر از کشورهای آسیایی و آفریقایی که برای انجام کارهای سخت در ازای حقوق نه چندان قابل توجه، در عربستان هستند، اکنون بسیاری از آنها با مشکل پرداخت نشدن حقوق مواجه هستند و جایی برای این که از این وضعیت شکایت ببرند، ندارند.

برخی شرکت های سعودی هم در ماه های اخیر اقدام به اخراج کارگران خارجی از جمله کارگران پاکستانی خود کرده اند.

باتوجه به تداوم روند کسری بودجه عربستان که بیشتر به دلیل سیاست های دردسر ساز این کشور در پایین آوردن بهای نفت در بازارهای جهانی ایجاد شده است، به نظر می رسد اوضاع اقتصادی عربستان از جمله دلایل اخراج کارگران خارجی از این کشور باشد.

بیش از یک و نیم میلیون تبعه پاکستانی در عربستان با شرایط دشوار مشغول کار هستند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *